· Innovation
o Alfa-Beta-Pilottest
· Marknadsföring
o Behovsanalys
o Distributionslösning
o Konkurrensanalys
o Prissättning
o Hållbar utveckling
· Affärsplan
o Affärsmodeller och kommersialisering
o Strategi och affärslogik
· Entreprenörskapets ledarskap och organisation
o Interaktion mellan nyckelaktörer
o Organisatoriska dynamiker
o Målstyrning
· Regelverk
o Grundläggande immaterialrätt
o Upphandlingsregler
o Hållbar utveckling
Kursupplägg:
- RED 1 - Individuellt short paper, analyser och klassdiskussioner
- RED 2 – Muntlig och skriftlig redovisning av affärsidé för ”peer review”
- PRO - Kontinuerliga sprints med agil projektmetodik, utveckla en affärsplan som presenteras för klassen och externa intressenter
- LAB - Finansiell modell och finansieringsplan att presentera externt för bank/investerare
Kursen avslutas med en presentationsdag där grupperna presenterar sin slutprodukt.