Course development
On this page, the course coordinator or examiner will publish course analyses with course data for a course offering. When the course analysis has been published, the course data, the course memo, and the course syllabus are displayed. All course syllabuses and course memos are shown on the page Archive.
The information can help prospective, current, and former students with course selection, or to follow up on their own participation. Teachers, course coordinators, examiners, etc. can use the page as support in course development.
2024
When the course analysis has been published, the course data, course memo and course syllabus are displayed.
2023
When the course analysis has been published, the course data, course memo and course syllabus are displayed.
2022
Hållf. CFATE ( Startdatum 2022-08-29, Svenska )
Course syllabus SE1010 ( Autumn 2016 - Spring 2023 )Course memo SE1010 Autumn 2022-50106Course analysis: 9 Feb 2023Coordinator | Examiners | Students | Examination | Result | Changes of the course before this course offering |
---|---|---|---|---|---|
Sören Östlund | Sören Östlund | 80 | DIA1 (3,0) P, F LAB1 (0,0) P, F PRO1 (3,0) P, F TEN1 (6,0) A, B, C, D, E, FX, F | 0 % * | 2 h räknestuga inför varje diagnostisk skrivning (DS). Svar och/eller lösningsförslag till tre tidigare skrivningar publicerade för varje DS. |
Course data has been registered manually
Additional data about the course analysis
The course analysis applies to following course offerings
Compulsory within programme
Published first time
9 Feb 2023
Last time changed
No changes since first published.
2021
Hållf. CFATE ( Startdatum 2021-08-30, Svenska )
Course syllabus SE1010 ( Autumn 2016 - Spring 2023 )Course memo SE1010 Autumn 2021-50710Course analysis: 1 Mar 2022Coordinator | Examiners | Students | Examination | Result | Changes of the course before this course offering |
---|---|---|---|---|---|
Sören Östlund | Sören Östlund | 71 | DIA1 (3,0) P, F LAB1 (0,0) P, F PRO1 (3,0) P, F TEN1 (6,0) A, B, C, D, E, FX, F | 39.4 % * | Kontinuerlig återkoppling av seminarieuppgifterna. Sker genom seminarierna vid salsundervisning. Använd även "tavla" som det går att skriva på vid live-föreläsningar. Addera 1-2 appendices som beskriver hur man ska redovisa snittstorheter. |
Course data has been registered manually
Additional data about the course analysis
The course analysis applies to following course offerings
Compulsory within programme
Published first time
1 Mar 2022
Last time changed
No changes since first published.
2020
Hållf. CFATE ( Startdatum 2020-08-24, Svenska )
Course syllabus SE1010 ( Autumn 2016 - Spring 2023 )Course memo SE1010 Autumn 2020-50132Course analysis: 23 Feb 2021Coordinator | Examiners | Students | Examination | Result | Changes of the course before this course offering |
---|---|---|---|---|---|
Sören Östlund | Sören Östlund, Bo Alfredsson | 81 | DIA1 (3,0) P, F LAB1 (0,0) P, F PRO1 (3,0) P, F TEN1 (6,0) A, B, C, D, E, FX, F | 44.4 % * |
Course data has been registered manually
Additional data about the course analysis
The course analysis applies to following course offerings
Compulsory within programme
Published first time
23 Feb 2021
Last time changed
No changes since first published.
Hållf. CMAST ( Startdatum 2020-08-24, Svenska )
Course syllabus SE1010 ( Autumn 2016 - Spring 2023 )Course memo SE1010 Autumn 2020-50161Course analysis: 16 Mar 2021Coordinator | Examiners | Students | Examination | Result | Changes of the course before this course offering |
---|---|---|---|---|---|
Carl Dahlberg | Sören Östlund, Bo Alfredsson | 127 | DIA1 (3,0) P, F LAB1 (0,0) P, F PRO1 (3,0) P, F TEN1 (6,0) A, B, C, D, E, FX, F | 44 % * | Kursen gavs digitalt pga Covid-19 pandemin. Terminen var otroligt stressig då i princip alla moment i kursen fick göras om. I övrigt har inga förändringar gjorts. Examinationsgraden gäller alla som skrev tentan. Den bör vara betydligt bättre för de 127 förstagångsregistrerade (det är den alltid) men jag orkar inte försöka sortera ut dem i min lista. |
Course data has been registered manually
Additional data about the course analysis
The course analysis applies to following course offerings
Compulsory within programme
Published first time
16 Mar 2021
Last time changed
No changes since first published.
2019
Hållf. gkT ( Startdatum 2019-08-26, Svenska )
Course syllabus SE1010 ( Autumn 2016 - Spring 2023 )Course memo SE1010 Autumn 2019-50461Course analysis: 11 Feb 2020Coordinator | Examiners | Students | Examination | Result | Changes of the course before this course offering |
---|---|---|---|---|---|
Sören Östlund | Bo Alfredsson, Sören Östlund | 93 | DIA1 (3,0) P, F LAB1 (0,0) P, F PRO1 (3,0) P, F TEN1 (6,0) A, B, C, D, E, FX, F | 62.4 % * | 1. Ta fram en mall för projektets tidplan. Generellt är det ett bra verktyg för träningen i att arbeta i projekt. Studenterna upplever svårigheter och en osäkerhet när de i början av projektarbetet ska planera aktiviteter som innehåller fortfarande är obekanta begrepp. 2. Korrekturläs projektbeskrivningen noggrant och speciellt ta bort en del av de kapitel- och aktivitetshänvisningar som kan förvilla läsaren. 3. Betona projektets roll för träning i att lösa problem med ospecifik och t.o.m. otydlig information. |
Course data has been registered manually
Additional data about the course analysis
The course analysis applies to following course offerings
Compulsory within programme
Published first time
11 Feb 2020
Last time changed
No changes since first published.
Hållf. gkM ( Startdatum 2019-08-26, Svenska )
Course syllabus SE1010 ( Autumn 2016 - Spring 2023 )Course memo SE1010 Autumn 2019-50489Course analysis: 12 Feb 2020Coordinator | Examiners | Students | Examination | Result | Changes of the course before this course offering |
---|---|---|---|---|---|
Carl Dahlberg | Bo Alfredsson, Sören Östlund | 148 | DIA1 (3,0) P, F LAB1 (0,0) P, F PRO1 (3,0) P, F TEN1 (6,0) A, B, C, D, E, FX, F | 45.3 % * |
Course data has been registered manually
Additional data about the course analysis
The course analysis applies to following course offerings
Compulsory within programme
Published first time
12 Feb 2020
Last time changed
12 Feb 2020
Comments to changes in course data or course analysis after publishing
?
2018
Hållf gkT ( Startdatum 2018-08-27, Svenska )
Course syllabus SE1010 ( Autumn 2016 - Spring 2023 )Course memo SE1010 Autumn 2018-50110Course analysis: 1 Feb 2019Coordinator | Examiners | Students | Examination | Result | Changes of the course before this course offering |
---|---|---|---|---|---|
Sören Östlund | Bo Alfredsson, Sören Östlund | 87 * | DIA1 (3,0) P, F LAB1 (0,0) P, F PRO1 (3,0) P, F TEN1 (6,0) A, B, C, D, E, FX, F | 75.9 % * | Den viktigaste aspekten är att få studenterna att jobba kontinuerligt med kursen på ett aktivt sätt. Studenten måste hela tiden själv ifrågasätta sitt lärande. Förstår jag detta? Kan jag lösa enkla problem? Kan jag använda detta i ett lite svårare exempel? En markant förbättring har noterats jämfört med föregående kursomgångar men det kan fortfarande bli bättre. Baserat på kursenkäten och möten med kursnämnden, PA och SNO bör följande aspekter lyftas fram: 1. Inför "klickers" eller liknande i samband med de konceptfrågor som ställs under föreläsningarna. Detta för att få studenterna mer engagerade genom att våga "gissa" på något svarsalternativen. 2. Ta fram en mall för projektets tidplan. Generellt är det ett bra verktyg för träningen i att arbeta i projekt. Studenterna upplever svårigheter och en osäkerhet när de i början av projektarbetet ska tidplanera aktiviteter som innehåller begrepp som fortfarande är obekanta, t.ex. effektivspänning och utmattningsanalys. 3. Korrekturläs projektbeskrivningen noggrant och speciellt ta bort en del av de kapitel- och aktivitetshänvisningar som kan förvilla läsaren. 4. Betona projektets roll för träning i att lösa problem med ospecifik och t.o.m. otydlig information. 5. Undersök möjligheten att eventuellt ge någon form av morot för Scalable Learning aktiviteten. Detta kan eventuellt bli svårt eftersom kursen samläses med andra program som inte använde Scalable Learning. |
Course data has been registered manually
Additional data about the course analysis
The course analysis applies to following course offerings
Compulsory within programme
Published first time
13 Sept 2019
Last time changed
No changes since first published.
2017
Hållf gkT ( Startdatum 2017-08-28, Svenska )
Course syllabus SE1010 ( Autumn 2016 - Spring 2023 )Course memo SE1010 Autumn 2017-50036Course analysis: 30 Jan 2018Coordinator | Examiners | Students | Examination | Result | Changes of the course before this course offering |
---|---|---|---|---|---|
Sören Östlund | Bo Alfredsson, Sören Östlund | 93 * | DIA1 (3,0) P, F LAB1 (0,0) P, F PRO1 (3,0) P, F TEN1 (6,0) A, B, C, D, E, FX, F | 66.7 % * | Den viktigaste aspekten är att få studenterna att jobba kontinuerligt med kursen på ett aktivt sätt. Studenten måste hela tiden själv ifrågasätta sitt lärande. Förstår jag detta? Kan jag lösa enkla problem? Kan jag använda detta i ett lite svårare exempel? En markant förbättring har noterats jämfört med föregående kursomgångar men det kan fortfarande bli bättre. Utökad uppföljning av arbetet och dynamiken i projektgrupperna, speciellt i början när studenterna jobbar med detta på lågfart. |
Course data has been registered manually
Additional data about the course analysis
The course analysis applies to following course offerings
Compulsory within programme
Published first time
13 Sept 2019
Last time changed
No changes since first published.