Kursens utveckling
På denna sida kan du följa hur kursen har utvecklats över tid. När kursanalysen har publicerats visas kursdata för varje kurstillfälle, inklusive examination, antal registrerade studenter, kursresultat samt planerade förändringar inför nästa kurstillfälle. Alla kursplaner och publicerade kurs-PM visas på sidan Arkiv.
Presumtiva, nuvarande, och tidigare studenter kan ta del av informationen som hjälp vid kursval, eller för att följa upp sitt eget deltagande. Lärare, kursansvariga, examinatorer, programansvariga m.fl. kan använda sidan som ett stöd vid kursutveckling.
2025
Kursanalys ej publicerad
2024
VT 2024-60608 ( Startdatum 2024-01-16, Svenska )
Förändringar som införs till nästa kursomgång
Ingen information tillagd
Kursansvarig
Albin Eriksson ÖstmanExaminator
Albin Eriksson ÖstmanStudenter
0*Kurs-PM
Kurs-PM ML1111 VT 2024-60608Obligatorisk inom program
TIMAS, TITEHKursanalys
Kursanalys ML1111: 2024-03-22Förändringar som har införts till den här kursomgången
Se kursanalysKursdata har registrerats manuellt
Examinationsgrad
0%*
2023
VT 2023-60072 ( Startdatum 2023-01-17, Svenska )
Förändringar som införs till nästa kursomgång
Ingen information tillagd
Kursansvarig
Bengt WittgrenExaminator
Bengt WittgrenStudenter
63Kurs-PM
Kurs-PM ML1111 VT 2023-60072Obligatorisk inom program
TIMAS, TITEH, LÄRGRKursanalys
Kursanalys ML1111: 2023-06-01Förändringar som har införts till den här kursomgången
Examinationsgrad v-styrningsdelen 79%.Kursdata har registrerats manuellt
Examinationsgrad
17%*
2022
VT 2022-1 ( Startdatum 2022-01-18, Svenska )
Förändringar som införs till nästa kursomgång
Ingen information tillagd
Kursansvarig
Gabriel MontgomeryExaminator
Gabriel MontgomeryStudenter
95Kurs-PM
Kurs-PM ML1111 VT 2022-61296Obligatorisk inom program
LÄRGR, TIMAS, TITEHKursanalys
Kursanalys ML1111: 2022-09-12Förändringar som har införts till den här kursomgången
Arbetet med att integrera statistik och verksamhetsstyrningsdelarna av kursen konkretiseras vt22 med verktyget styrdiagram som gick igenom under statistikdelen, presenteras under en gästföreläsning från industrin och som sedan användes under laborationerna i verksamhetsstyrningsdelen med bra resultat. Studenterna var mycket nöjda med kursen, särskilt uppskattades övningarna i trampbilsfabriken som gav nödvändig praktik för att förstå det teoretiska innehållet i kursen (som är relativ omfattande). Det teoretiska lärandet underlättades av att studenterna genomgående arbetade i grupp där de fick möjlighet att löpande diskutera och reflektera kring olika moment. Grupperna svarade på frågor som lämnades in veckovis och kamratgranskades. Den teoretiska delen av kursen var helt genomgången när studenterna sedan fick möjlighet att applicera sin kunskaper i praktik, även de praktiska momenten kopplades till gruppinlämningar som bedömdes av lärare. Planerade förändrignar i statistiken: • Slides även till de första föreläsningarna. • Mer tid till kap. 3? • Sprida ut schemat lite mer. Mycket luft i slutet för ML1111 i år… • Komma överens om hur mycket vi ska ta upp om beskrivande statistik • Komma överens om hur mycket vi ska ta upp om approximativa konfidensintervall och hypotesprövning för icke normalfördelade variabler • Publicera övningspapper redan när kursen startar • Gemensam tenta för ML1111/1113/1604, bara informera om vilka uppgifter som ska göras för vilken kurs? • \lambda eller \beta som parameter till Exp (jämför bok, formelblad och gamla tentor)? • W(b,c) eller W(\lambda, k)? • Lägga till tabell för \Gamma(1+1/k) samt formel för väntevärde för W-fördelningen?Examinationsgrad
9.5%