Course development
On this page, the course coordinator or examiner will publish course analyses with course data for a course offering. When the course analysis has been published, the course data, the course memo, and the course syllabus are displayed. All course syllabuses and course memos are shown on the page Archive.
The information can help prospective, current, and former students with course selection, or to follow up on their own participation. Teachers, course coordinators, examiners, etc. can use the page as support in course development.
2024
When the course analysis has been published, the course data, course memo and course syllabus are displayed.
2023
When the course analysis has been published, the course data, course memo and course syllabus are displayed.
2022
VT 2022-1 ( Startdatum 2022-01-18, Svenska )
Course syllabus MH1026 ( Autumn 2019 - )Course memo MH1026 Spring 2022-61493Course analysis: 9 May 2022Coordinator | Examiners | Students | Examination | Result | Changes of the course before this course offering |
---|---|---|---|---|---|
Valter Ström | Anders Eliasson, Peter Hedström | 9 | LAB1 (1,5) P, F TEN1 (4,5) A, B, C, D, E, FX, F | 0 % | VT22 slapp vi zoom, vilket är ett klart plus. En av labbarna gjordes något mindre omfattande, vilket innebär bättre genomströmning. Vi hade en gästföreläsare vilket uppskattades. Betygssättningen fick en del kritik, vilket innebär att den kommer förändras så det blir lite enklare att få A. |
Course data has been registered manually
Additional data about the course analysis
The course analysis applies to following course offerings
Compulsory within programme
Published first time
9 May 2022
Last time changed
No changes since first published.
2021
VT 2021-1 ( Startdatum 2021-01-18, Svenska )
Course syllabus MH1026 ( Autumn 2019 - )Course memo MH1026 Spring 2021-61381Course analysis: 27 Apr 2021Coordinator | Examiners | Students | Examination | Result | Changes of the course before this course offering |
---|---|---|---|---|---|
Valter Ström | Anders Eliasson, Levente Vitos | 14 | LAB1 (1,5) P, F TEN1 (4,5) A, B, C, D, E, FX, F | 0 % | All undervisning utom laborationerna gavs med zoom. Ett speciellt dokument skapades för att underlätta zoom inlärandet. De flesta zoom sessionerna spelades in och gjordes tillgängliga för studenterna. |
Course data has been registered manually
Additional data about the course analysis
The course analysis applies to following course offerings
Compulsory within programme
Published first time
27 Apr 2021
Last time changed
No changes since first published.
2020
VT 2020-1 ( Startdatum 2020-01-15, Svenska )
Course syllabus MH1026 ( Autumn 2019 - )Course memo MH1026 Spring 2020-60613Course analysis: 18 May 2020Coordinator | Examiners | Students | Examination | Result | Changes of the course before this course offering |
---|---|---|---|---|---|
Valter Ström | Levente Vitos, Anders Eliasson | 14 * | LAB1 (1,5) P, F TEN1 (4,5) A, B, C, D, E, FX, F | 29 % * | Den fundamentala förändringen i årets kurs är rättningen/värderingen i examinationen. Principen som tillämpats är att betyg E ska säkerställa att studenten når en viss lägstanivå. Detta har konkretiserats genom att ställda problem i TEN måste vara *rätt*. Typiskt innebär detta att delvis rätt, 'på god väg' eller grova slarvfel inte kan ge rätt på uppgiften. Vid TEN 13 mars (2020) blev resultatet närmast katastrofalt dåligt (ingen E eller bättre), vilket föranledde en 'omrättning' där mer traditionella kriterier tillämpades. Då blev i alla fall 4 (av 14 nya studenter) godkända: 1 E och 3 D. Årets studenter är knappast mycket sämre än tidigare års. Förklaringen är förmodligen: *Studenterna har inte räknat själva. Det är/har varit notoriskt svårt genom alla år att förmå studenterna att räkna själva. Förslag på förbättring är att göra de obligatoriska inlämninguppgifterna mer lika TEN uppgifterna och att rätta dessa på samma sätt som vid TEN. *TEN uppgifterna var 'nya' och för svåra. Förslag på förbättring är att (i del 1 -standarddelen) göra problemen i TEN betydligt mer oproblematiska, men att bibehålla kravet på att allt måste vara rätt. *Det är för mycket i kursen att hinnas med. Om denna kurs ska utgöra en första del av en progression mot tex ab initio räknande, förefaller det kontraproduktivt att ge avkall på omfattningen av kursinnehållet. Förslag på förbättring är att ge kursen fler poäng och mer lektionstid. |
Course data has been registered manually
Additional data about the course analysis
The course analysis applies to following course offerings
Compulsory within programme
Published first time
18 May 2020
Last time changed
18 May 2020
Comments to changes in course data or course analysis after publishing
No information inserted
2019
When the course analysis has been published, the course data, course memo and course syllabus are displayed.