Kursens utveckling
På denna sida publicerar kursansvarig eller examinator kursanalyser med kursdata för en kursomgång. När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan. Alla kursplaner och publicerade kurs-PM visas på sidan Arkiv.
Presumtiva, nuvarande, och tidigare studenter kan ta del av informationen som hjälp vid kursval, eller för att följa upp sitt eget deltagande. Lärare, kursansvariga, examinatorer m.fl. kan använda sidan som ett stöd vid kursutveckling.
2024
När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan.
2023
TBASD ( Startdatum 2023-08-28, Svenska )
Kursplan KH0023 ( HT 2021 - )Kurs-PM KH0023 HT 2023-50318Kursanalys: 2024-03-21Kursansvarig | Examinator | Studenter | Examination | Resultat | Förändringar som har införts till den här kursomgången |
---|---|---|---|---|---|
Katarina Ståhl Kaltea | Katarina Ståhl Kaltea | 226 | LAB1 (2,0) P, F TENA (7,0) A, B, C, D, E, FX, F | 78 % * | Föreläsningarna (3 stycken) gavs digitalt i zoom eller som förinspelade filmer (Förändringen är främst en konsekvens av att basåret skall vara 3 dagar på campus och 2 dagar digitalt.). Vi införde också ett obligatoriskt quiz stället för labbrapport på en del av en den första laborationen. Det seminarium där studenterna får granska och bedöma varandras labbrapporter utvecklade vi lite och genomförde det även i år eftersom studenterna tyckte det var intressant och givande. För att göra schemat lite mer flexibelt (anpassat till 3/2) utformade vi tre digitala övningar. Studenterna tyckte att de var riktigt bra men flera nämner att de föredrar undervisning på plats. |
Kursdata har registrerats manuellt
Ytterligare data om kursanalysen
Kursanalysen gäller för följande kursomgångar
Obligatorisk inom program
Publicerad första gången
2024-03-21
Senaste ändrad
ej ändrad efter publicering
2022
TBASD ( Startdatum 2022-08-29, Svenska )
Kursplan KH0023 ( HT 2021 - )Kurs-PM KH0023 HT 2022-51081Kursanalys: 2023-03-21Kursansvarig | Examinator | Studenter | Examination | Resultat | Förändringar som har införts till den här kursomgången |
---|---|---|---|---|---|
Katarina Ståhl Kaltea | Katarina Ståhl Kaltea | 221 | LAB1 (2,0) P, F TENA (7,0) A, B, C, D, E, FX, F | 71.9 % * | Föreläsningarna (3 stycken) gavs digitalt i zoom eller som förinspelade filmer (Förändringen är främst en konsekvens av att basåret skall vara 3 dagar på campus och 2 dagar digitalt.). Vi införde också ett obligatoriskt seminarium där studenterna fick granska och bedöma varandras labbrapporter. Syftet var att studenterna ska reflektera mer över hur man skriver en rapport som är lätt att läsa och där innehållet är relevant. Studenterna tyckte det var intressant och givande. För att göra schemat lite mer flexibelt (anpassat till 3/2) utformade vi tre digitala övningar. Studenterna tyckte att de var riktigt bra men hade hellre haft dem på plats. |
Kursdata har registrerats manuellt
Ytterligare data om kursanalysen
Kursanalysen gäller för följande kursomgångar
Obligatorisk inom program
Publicerad första gången
2023-03-21
Senaste ändrad
ej ändrad efter publicering
2021
När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan.
2020
När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan.
2019
TBASD ( Startdatum 2019-08-26, Svenska )
Kursplan KH0023 ( HT 2019 - VT 2020 )Kurs-PM KH0023 HT 2019-51250Kursanalys: 2020-03-09Kursansvarig | Examinator | Studenter | Examination | Resultat | Förändringar som har införts till den här kursomgången |
---|---|---|---|---|---|
Ingemar Jerling | Ingemar Jerling | 233 | LAB1 (2,0) P, F TENA (7,0) A, B, C, D, E, FX, F | 64.4 % * | Laborationers förberedelseuppgifter och handledningar har uppgraderats. |
Kursdata har registrerats manuellt
Ytterligare data om kursanalysen
Kursanalysen gäller för följande kursomgångar
Obligatorisk inom program
Publicerad första gången
2020-03-09
Senaste ändrad
ej ändrad efter publicering