Hoppa till huvudinnehållet
Till KTH:s startsida

På denna sida kan du följa hur kursen har utvecklats över tid. När kursanalysen har publicerats visas kursdata för varje kurstillfälle, inklusive examination, antal registrerade studenter, kursresultat samt planerade förändringar inför nästa kurstillfälle. Alla kursplaner och publicerade kurs-PM visas på sidan Arkiv.

Presumtiva, nuvarande, och tidigare studenter kan ta del av informationen som hjälp vid kursval, eller för att följa upp sitt eget deltagande. Lärare, kursansvariga, examinatorer, programansvariga m.fl. kan använda sidan som ett stöd vid kursutveckling.

2025

Kursanalys ej publicerad

2024

Autumn 2024-50390 ( Start date 26 Aug 2024, English )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Stating the impact of missed deadlines in a clearer way. Potentially opening up the course for more students.
Kursansvarig
Patrik Hilber
Examinator
Patrik Hilber
Studenter
33
Obligatorisk inom program
TIETM
Resultat på kurs
Totalt antal
29
P
29
F
0

2023

TIETM ( Start date 28 Aug 2023, English )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Ingen information tillagd
Kursansvarig
Patrik Hilber
Examinator
Patrik Hilber
Studenter
31
Obligatorisk inom program
TIETM
Förändringar som har införts till den här kursomgången
Qualifiers introduced 3x3 questions on key concepts. Assignment 1 and 2 on same topic (not different), expanding more along the innovation process in assignment 2. Assignment 3, removed report requirement.
Examinationsgrad
90.3%

2022

TIETM ( Start date 29 Aug 2022, English )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Ingen information tillagd
Kursansvarig
Patrik Hilber
Examinator
Patrik Hilber
Studenter
37
Obligatorisk inom program
TIETM
Förändringar som har införts till den här kursomgången
Change in learning objectives, sustainability objective added. Good response from student group on this. Added option to pick your own project topic for the two first projects. Resulted in a few projects with individual character. Important to check that the project will meet learning outcomes in start (worked fine). In general a very good outcome, both teachers and students learn more. Also more motivated students.

Kursdata har registrerats manuellt

Examinationsgrad
92%*