Kursens utveckling
På denna sida publicerar kursansvarig eller examinator kursanalyser med kursdata för en kursomgång. När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan. Alla kursplaner och publicerade kurs-PM visas på sidan Arkiv.
Presumtiva, nuvarande, och tidigare studenter kan ta del av informationen som hjälp vid kursval, eller för att följa upp sitt eget deltagande. Lärare, kursansvariga, examinatorer m.fl. kan använda sidan som ett stöd vid kursutveckling.
2024
mdisemv ( Start date 16 Jan 2024, English )
Kursplan DH2632 ( HT 2022 - )Kurs-PM DH2632 Spring 2024-60901Kursanalys: 2024-06-12Kursansvarig | Examinator | Studenter | Examination | Resultat | Förändringar som har införts till den här kursomgången |
---|---|---|---|---|---|
Kristina Höök | Kristina Höök | 28 | INL1 (3.0) A, B, C, D, E, FX, F | 21.4 % | To cater for the introduction of various AI-tools, in Autumn 2023, we shifted from one-page reviews of the papers students read into oral examination in groups of students. In Spring 2024, we shifted the process into a more interactive, post-it-based, discussion within each student group, before presenting to the teacher. They mark the post-it-notes with their names and afterwards, the teachers collect them to see that all students have contributed to the discussion of each paper. This method was appreciated by the students and seem to work as a way of reviewing a paper, getting multiple perspectives, and together learn how to engage critically with academic papers. Course analysis Based on the course evaluation, the following insights arose: -- At least one of the papers should be more techy (UIST, Ubicomp-like) as the one we picked this year (Drones) was not techy enough? -- The oral examination through post-its works the best so far. It allows you to look at one another's critique and learn from that. -- The connection between critically reading a paper, writing your own, getting critique on your own text, and then using that to learn how to read up for/perform research for/write your own MSc-thesis was not 100% clear to all and will be further explained next year. -- It might be good to end the whole course with a meta-analysis of the research methods the different papers make use of. (That is, this year, the papers employed: theory-argument, literature review, sociologically-inspired interview technique, qualitative evaluation, RtD, devising a method). |
Kursdata har registrerats manuellt
Ytterligare data om kursanalysen
Kursanalysen gäller för följande kursomgångar
Obligatorisk inom program
Publicerad första gången
2024-06-12
Senaste ändrad
ej ändrad efter publicering
2023
Autumn 2023-50451 ( Start date 28 Aug 2023, English )
Kursplan DH2632 ( HT 2022 - )Inget kurs-PM tillagtKursanalys: 2024-05-21Kursansvarig | Examinator | Studenter | Examination | Resultat | Förändringar som har införts till den här kursomgången |
---|---|---|---|---|---|
Kristina Höök | Kristina Höök | 37 | INL1 (3.0) A, B, C, D, E, FX, F | 35.1 % | Shifted into oral examination (because of AI) |
Kursdata har registrerats manuellt
Ytterligare data om kursanalysen
Kursanalysen gäller för följande kursomgångar
Obligatorisk inom program
Publicerad första gången
2024-05-21
Senaste ändrad
ej ändrad efter publicering
2022
När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan.
2021
När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan.
2020
När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan.
2019
mdisemv ( Start date 26 Aug 2019, English )
Kursplan DH2632 ( VT 2019 - VT 2020 )Inget kurs-PM tillagtKursanalys: 2024-05-21Kursansvarig | Examinator | Studenter | Examination | Resultat | Förändringar som har införts till den här kursomgången |
---|---|---|---|---|---|
Kristina Höök | Kristina Höök | 79 | INL1 (3.0) A, B, C, D, E, FX, F | 0 % | Ran smoothly. |
Kursdata har registrerats manuellt
Ytterligare data om kursanalysen
Kursanalysen gäller för följande kursomgångar
Obligatorisk inom program
Publicerad första gången
2024-05-21
Senaste ändrad
ej ändrad efter publicering