Hoppa till huvudinnehållet
Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

På denna sida publicerar kursansvarig eller examinator kursanalyser med kursdata för en kursomgång. När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan. Alla kursplaner och publicerade kurs-PM visas på sidan Arkiv.

Presumtiva, nuvarande, och tidigare studenter kan ta del av informationen som hjälp vid kursval, eller för att följa upp sitt eget deltagande. Lärare, kursansvariga, examinatorer m.fl. kan använda sidan som ett stöd vid kursutveckling.

2024

ivis24 ( Start date 16 Jan 2024, English )

Kursplan DH2321 ( VT 2020 - )Inget kurs-PM tillagtKursanalys: 2024-06-24
Kursansvarig Examinator Studenter Examination Resultat Förändringar som har införts till den här kursomgången

Mario Romero Vega

Mario Romero Vega

43

INL1 (1.0) P, F

PROA (1.0) A, B, C, D, E, FX, F

PROB (2.0) A, B, C, D, E, FX, F

PROC (2.0) A, B, C, D, E, FX, F

0 %

Proposed changes for 2025 - Change the reading list. - Create a video of each reading as a lecture. - Change the quiz to allow learning during the quiz. - Do not cover the result of the quiz in lecture time. - Place requirement for basic web development on course Canvas and Kopps page, the official syllabus. - Make the requirements of individual learning and the grading criteria of the personal interview clearer and structurally aligned. - Provide two opportunities to acquire the basic skills of web development - An official list of online tutorials - A voluntary workshop - Marko Petrovic takes the lead on the workshop Structure of the workshop - List of activities - List of resources. - Alessandro Iop will prepare and deliver a lecture on the future of visualization - 2 45-minute segments. - Implement a scheduling mechanism to allow people to attend ⅔ of the presentations during proposal and Hello World Demos. The final presentation remains mandatory at 100%. - We would like to create a mechanism where every offer is implemented. We will think about this mechanism. - Implement a visualization to track ILOs as an aggregation of assignments.

Kursdata har registrerats manuellt

Ytterligare data om kursanalysen

Kursanalysen gäller för följande kursomgångar

Obligatorisk inom program

Ingen information tillagd

Publicerad första gången

2024-06-24

Senaste ändrad

ej ändrad efter publicering

2023

ivis ( Start date 17 Jan 2023, English )

Kursplan DH2321 ( VT 2020 - )Inget kurs-PM tillagtKursanalys: 2024-06-24
Kursansvarig Examinator Studenter Examination Resultat Förändringar som har införts till den här kursomgången

Mario Romero Vega

Mario Romero Vega

50

INL1 (1.0) P, F

PROA (1.0) A, B, C, D, E, FX, F

PROB (2.0) A, B, C, D, E, FX, F

PROC (2.0) A, B, C, D, E, FX, F

98 %

Regarding the journals, rather than producing journals we could schedule short Zoom-calls with the individual students and conduct short interviews/let them make a mini presentation. We make sure to steer focus away from formalities but make sure they answer the same questions we would like them to have considered with the journals. (A student having prepared screenshots and/or github pages, trello boards etc; gives the assignment points)

Kursdata har registrerats manuellt

Ytterligare data om kursanalysen

Kursanalysen gäller för följande kursomgångar

Obligatorisk inom program

Ingen information tillagd

Publicerad första gången

2024-06-24

Senaste ändrad

ej ändrad efter publicering

2022

ivis22 ( Start date 18/01/2022, English )

Kursplan DH2321 ( VT 2020 - )Inget kurs-PM tillagtKursanalys: 2022-05-23
Kursansvarig Examinator Studenter Examination Resultat Förändringar som har införts till den här kursomgången

Mario Romero Vega

Mario Romero Vega

44

INL1 (1.0) P, F

PROA (1.0) A, B, C, D, E, FX, F

PROB (2.0) A, B, C, D, E, FX, F

PROC (2.0) A, B, C, D, E, FX, F

97.7 %

Re-structure the lectures to give more time to visual perception. Redesign the tests to give the students more time and have more questions that are stable. For example, for the tests where students use online visualizations, we can’t use live data. Re-introduce external offers for final projects. Re-define first project to be individual. We introduce a voluntary tutorial of D3.

Kursdata har registrerats manuellt

Ytterligare data om kursanalysen

Kursanalysen gäller för följande kursomgångar

Obligatorisk inom program

Ingen information tillagd

Publicerad första gången

2022-05-23

Senaste ändrad

ej ändrad efter publicering

2021

ivis21 ( Start date 18/01/2021, English )

Kursplan DH2321 ( VT 2020 - )Kurs-PM DH2321 VT 2021-60459Kursanalys: 2021-04-29
Kursansvarig Examinator Studenter Examination Resultat Förändringar som har införts till den här kursomgången

Mario Romero Vega

Mario Romero Vega

44

INL1 (1.0) P, F

PROA (1.0) A, B, C, D, E, FX, F

PROB (2.0) A, B, C, D, E, FX, F

PROC (2.0) A, B, C, D, E, FX, F

90.9 %

We reduced individual projects from 2 to 1, hitting the workload target. Lectures online through zoom and recorded. Replaced spreadsheet documentation of learning with learning journal. Positive feedback. Temporarily removed industrial partners due to COVID19. Returning next year with more and better structure.

Kursdata har registrerats manuellt

Ytterligare data om kursanalysen

Kursanalysen gäller för följande kursomgångar

Obligatorisk inom program

Ingen information tillagd

Publicerad första gången

2021-04-29

Senaste ändrad

ej ändrad efter publicering

2020

När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan.

2019

När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan.