Hoppa till huvudinnehållet
Till KTH:s startsida

På denna sida publicerar kursansvarig eller examinator kursanalyser med kursdata för en kursomgång. När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan. Alla kursplaner och publicerade kurs-PM visas på sidan Arkiv.

Presumtiva, nuvarande, och tidigare studenter kan ta del av informationen som hjälp vid kursval, eller för att följa upp sitt eget deltagande. Lärare, kursansvariga, examinatorer m.fl. kan använda sidan som ett stöd vid kursutveckling.

2024

När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan.

2023

progd23 ( Startdatum 2023-08-28, Svenska )

Kursplan DD1337 ( VT 2019 - )Inget kurs-PM tillagtKursanalys: 2024-06-12
Kursansvarig Examinator Studenter Examination Resultat Förändringar som har införts till den här kursomgången

Alexander Baltatzis

Richard James Glassey, Alexander Baltatzis

225

HEM1 (5,5) A, B, C, D, E, FX, F

LAB1 (1,5) P, F

92 %

Generative AI presents new opportunities and threats. Introductory programming is a topic that must adapt to both. In particular there will be a shift in narrative during the lectures to include demonstration of generative AI as a tool, both the positive and negative for learners. The Question-based learning material has served its purpose well, however there is an opportunity to move forward into pure question-based learning. As noted, students had detected some drift between the QBL material and the present task, so this presents a chance to correct this alignment. Already summer work has begun to investigate the use of generative AI in personalizing the tasks that we offer students. For many years the tasks have been iteratively improved and are well regards, however efforts will be made at a small scale, single group level, to try out what happens when tasks are generated with input from students. TAs choosing to manage group tasks elsewhere will be required to share alternative tasks with all students in case of interest or summer activity. A new strategy is needed for the low engagement with LEQ.

Kursdata har registrerats manuellt

Ytterligare data om kursanalysen

Kursanalysen gäller för följande kursomgångar

Obligatorisk inom program

Publicerad första gången

2024-06-12

Senaste ändrad

ej ändrad efter publicering

2022

När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan.

2021

När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan.

2020

När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan.

2019

När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan.

2017

prginda17 ( Start date 28/08/2017, English )

Kursplan DD1337 ( HT 2015 - HT 2018 )Inget kurs-PM tillagtKursanalys: 2018-04-24
Kursansvarig Examinator Studenter Examination Resultat Förändringar som har införts till den här kursomgången

Richard Glassey

Richard Glassey

168 *

HEM1 (5.5) A, B, C, D, E, FX, F

LAB1 (1.5) P, F

94.6 % *

- Updated assignment texts for clarity - New assignment on testing developed - Tasks in assignments reduced and rebalanced

Kursdata har registrerats manuellt

Ytterligare data om kursanalysen

Kursanalysen gäller för följande kursomgångar

Obligatorisk inom program

Publicerad första gången

2020-03-05

Senaste ändrad

ej ändrad efter publicering