The displayed memo is not the latest version. Show (latest version).
Rubriker markerade med en asterisk ( * ) kommer från kursplan version VT 2022
Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Kursen syftar till att utveckla färdigheter och förmågor i att förstå, analysera, planera och implementera studiestrategier som kan förbättra lärandet i en onlinemiljö.
Genomgång av centrala begrepp om lärande baserat på aktuell forskning om psykologi, kognition och motivation.
Designa studiestrategier som är anpassade till beteenden och undervisningsformer i en onlinemiljö
Applicera studiestrategier och digitala verktyg för att förbättra lärandet på distans och i digitala miljöer.
Lärandemål
Efter godkänd kurs ska studenten kunna:
Identifiera och förklara centrala begrepp i lärandeprocessen.
Beskriva och tillämpa centrala begrepp, teorier och metoder om lärande i relation till den egna studiekontexten.
Utforma och tillämpa studiestrategier som kan förbättra det egna lärandet i en onlinemiljö.
LEXA - Löpande examination, 2,0 hp, Betygsskala: P, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s samordnare för funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Examinationen sker i form av löpande tentamensmoment. Tentamensmomenten består bland annat av flervalsfrågor och öppna svarsfrågor. Slutbetyg erhålls om samtliga tentamensmoment är godkända.
Avsnittet nedan kommer inte från kursplanen:
Löpande examination ( LEXA )
Etiskt förhållningssätt
Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.