|
Lärandemål 1:
Identifiera definitioner och beskrivningar av begrepp, teorier och problemområden, samt identifiera den korrekta applikationen av dessa begrepp och teorier.
Learning outcome 1:
Identify definitions and descriptions of concepts, theories and problem areas, as well as identify the correct application of these concepts and theories.
|
Lärandemål 2:
Redogöra för begrepp, teorier och generella problemområden, samt tillämpa begrepp och teorier på specifika fall.
Learning outcome 2:
Account for concepts, theories and general problem areas, as well as apply concepts and theories to specific cases
|
Lärandemål 3:
Kritiskt diskutera definitionerna och tillämpningarna av begrepp och teorier med avseende på specifika fall av vetenskaplig forskning.
Learning outcome 3:
Critically discuss the definitions and applications of concepts and theories as they apply to specific cases of scientific research.
|
A
|
Studenten identifierar ett flertal av definitioner och beskrivningar av begrepp, teorier och problemområden korrekt samt identifierar den korrekta tillämpningen av dessa begrepp och teorier.
The student identifies multiple definitions and descriptions of concepts, theories and problem areas, and identifies the correct application of these concepts and theories.
|
Studenten redogör korrekt, samt med stor utförlighet och precision för kursbegrepp, teorier och problemområden samt gör rimliga tillämpningar av dessa begrepp och teorier på ett mycket övertygande sätt.
The student provides correct, extensive and precise accounts for concepts, theories and general problem areas, and provides very convincing applications of those concepts and theories to specific cases.
|
Studenten framställer en välargumenterad diskussion av definitionerna och tillämpningarna av begrepp och teorier med avseende på vetenskaplig forskning på ett utförligt, självständigt och mycket precist sätt.
The student presents a well-argued, independent, extensive and very precise discussion of the definitions and applications of concepts and theories as they apply to specific cases of scientific research.
|
B
|
Studenten redogör korrekt och med precision för kursbegrepp, teorier och problemområden samt gör rimliga tillämpningar av dessa begrepp och teorier på ett övertygande sätt.
The student provides correct and precise accounts for concepts, theories and general problem areas, and provides convincing applications of those concepts and theories to specific cases.
|
Studenten framställer en huvudsakligen välargumenterad diskussion av definitionerna och tillämpningarna av begrepp och teorier med avseende på vetenskaplig forskning på ett utförligt och precist sätt samt med viss självständighet i framställningen.
The student presents an extensive, precise, mostly well-argued, and somewhat independent discussion of the definitions and applications of concepts and theories as they apply to specific cases of scientific research.
|
C
|
Studenten redogör korrekt och tydligt för kursbegrepp, teorier och problemområden samt gör rimliga tillämpningar av dessa begrepp och teorier på specifika fall.
The student accounts, correctly and clearly for concepts, theories and general problem areas, and provides reasonable applications of these concepts and theories to specific cases.
|
Studenten framställer en diskussion av definitionerna och tillämpningar av begrepp och teorier med avseende på vetenskaplig forskning på ett precist sätt med ansats till argumentation och självständighet.
The student presents a discussion of the definitions and applications of concepts and theories as they apply to specific cases of scientific research in a precise way with an attempt at independent and argumentative reasoning.
|
D
|
Studenten redogör i huvudsak korrekt och med tillräckliga beskrivningar av kursbegrepp, teorier och problemområden och gör acceptabla tillämpningar av dessa begrepp och teorier på specifika fall.
The student provides mostly correct and sufficiently satisfactory accounts of concepts, theories and general problem areas, and provides acceptable applications of these concepts and theories to specific cases.
|
Studenten framställer en diskussion av definitionerna och tillämpningarna av begrepp och teorier med avseende på vetenskaplig forskning utan större felaktigheter eller motsägelser.
The student presents a discussion of the definitions and applications of concepts and theories as they apply to specific cases of scientific research without substantial errors or contradictions.
|
E
|
Studenten redogör med knapphändiga beskrivningar i huvudsak korrekt för kursbegrepp, teorier och problemområden och gör acceptabla tillämpningar av begrepp och teorier på specifika fall.
The student provides sparse, but mostly correct accounts of concepts, theories and general problem areas and provides acceptable applications of those concepts and theories to specific cases.
|
Studenten framställer en diskussion av definitionerna och tillämpningarna av begrepp och teorier med avseende på vetenskaplig forskning som knapphändig, eller i enstaka fall felaktig eller motsägelsefull.
The student presents a sparse discussion of the definitions and applications of concepts and theories, as they apply to specific cases of scientific research, with some notable errors or contradictions.
|
FX
|
Studentens redogörelser av kursbegrepp, teorier och problemområden är markant inkorrekta eller mycket knapphändiga. Studentens tillämpningar av begrepp och teorier på specifika fall är delvis inkorrekta.
The student’s accounts of concepts, theories and general problem areas are very sparse or contains substantial errors. The student’s applications of those concepts and theories are partially incorrect.
|
Studenten gör en ansats till att diskutera definitionerna och tillämpningarna av begrepp och teorier med avseende på vetenskaplig forskning, men framställningen är markant otydlig, felaktig eller motsägelsefull.
The student presents an attempt at a discussion of the definitions and applications of concepts and theories as they apply to specific cases of scientific research, but the discussion is substantially unclear, wrong or contradictory.
|
F
|
Studenten identifierar som mest enstaka definitioner och beskrivningar av begrepp, teorier och problemområden korrekt eller identifierar inte den korrekta tillämpningen av dessa begrepp och teorier.
The student identifies at most a few definitions and descriptions of concepts, theories and problem areas, or does not identify the correct application of these concepts and theories.
|
Studentens redogörelser av kursbegrepp, teorier och problemområden saknas eller är (mestadels eller helt) inkorrekta och tillämpningarna av begrepp och teorier på specifika fall saknas eller är i stor utsträckning felaktiga.
The student’s accounts of concepts, theories and general problem areas are (substantially or completely) incorrect or missing. The student’s applications of those concepts and theories are largely incorrect or missing.
|
Studenten genomför inte en diskussion av definitionerna eller inte av tillämpningen av kursbegreppen, eller så är dennes diskussion otydlig, felaktig eller motsägelsefull.
The student does not present a discussion of the definitions and applications of concepts and theories as they apply to specific cases of scientific research, or their discussion is unclear, wrong or contradictory.
|