INDEK-forskare ledde en panel om AI och arbetsledning vid en topprankad konferens i USA

Paneldeltagarna vid konferensen
Publicerad 2024-08-15

Den 13e augusti ledde Emma Rui Lu (INDEK och MMK) och Mats Engwall (INDEK) ett panelsymposium om AI-teknik och arbetsledning vid den största konferensen för managementforskning, the Academy of Management Conference (AOM) i Chicago, USA.

Paneldeltagarna diskuterade hur man kan tillämpa AI-teknik för att uppmuntra anställdas engagemang som arbetskraft.

Det var en multidisciplinär och multinationell panel av forskare från Sverige, Finland och USA inom områden såsom innovation, strategi och management.

Utöver Emma Rui Lu och Mats Engwall bestod panelen av Mats Magnusson (KTH/MMK), Katerina Bezrukova (U. Buffalo), Paavo Ritala (LUT Business School), och Sebastian Krakowski (Stockholm School of Economics).

Innehållsansvarig:infomaster@itm.kth.se
Tillhör: Industriell ekonomi och organisation