Hackathon: Dataanalys i kollektivtrafiken

Publicerad 2022-01-25

Utforska kollektivtrafikdata från två europäiska städer: Stockholm och London!

Hackathon: Data Analytics in Public Transport - Öppet för studenter och forskare från KTH, Lunds universitet och University of College London

Datum: 14 and 15 February 2022

Deltagarna kommer antingen att analysera dess driftdata (fordonsrörelsedata) eller föreslå innovativa sätt att använda data, med det slutliga målet att förbättra kundupplevelsen eller/och öka drifteffektiviteten. Detta onlineevenemang ger också möjligheter för studenter och forskare vid tre lärosäten - KTH, Lunds universitet och University of College London - att arbeta tillsammans i team, och vinnarna kommer att ges en möjlighet att fysiskt delta i en workshop på motpartsuniversitetet och presentera arbetet för och interagera med berörda aktörer.

Anmälan: Hitta mer information om evenemanget och registrering  genom att följa länken.

Med stöd av City Partnership Program.