Hoppa till huvudinnehållet
Till KTH:s startsida

Årskurs 5

Enligt utbildningsplanen för programmet ingår dessa kurser i årskurs fem.

Observera att de eventuella anmälningskoder och perioder som anges är baserade på läsåret 2014/2015. Läses denna årskurs vid ett senare tillfälle kan andra anmälningskoder och perioder komma att gälla.

Gemensamma kurser

Gemensamma kurser

Obligatoriska kurser

Kurskod Kursnamn Omfattning Utbildningsnivå
A52ARX Examensarbete inom arkitektur, avancerad nivå 30 hp Avancerad nivå

Villkorligt valfria kurser

Kurskod Kursnamn Omfattning Utbildningsnivå
A52A13 Studioprojekt, avancerad nivå 12 hp Avancerad nivå
A52B13 Studioprojekt, avancerad nivå 12 hp Avancerad nivå
A52O1A Orientering; Arkitekturens teknik, teori och historia 5 3 hp Avancerad nivå
A52O2A Orientering; Arkitekturens teknik, teori och historia 5:2 3 hp Avancerad nivå
A52SEH Seminariekurs, avancerad nivå 5HT 3 hp Avancerad nivå
A52SEV Seminariekurs, avancerad nivå 5VT 3 hp Avancerad nivå

Kompletterande information

Detta är en preliminär lista över kurser för årskurs 4, för de som påbörjade utbildningen 2014. Förändringar kan ske. För en korrekt uppdaterad lista, se Kurs- och programkatalogen för respektive läsår.

På avancerad nivå är det övergripande syftet att tillgodose individens fördjupning och individuella progression av kunskap, färdigheter och förhållningssätt inom arkitektur och relaterade kunskapsområden.

På avancerad nivå följer Arkitektutbildningen i sin helhet utbildningsplanen för det 2-åriga masterprogrammet i arkitektur (120 högskolepoäng)

Arkitektutbildningens avancerade nivå (åk 4-5) består terminsvis av:

  • Två studioprojekt (12 högeskolepoäng vardera)
  • Två kurser; orienteringskurs (3 högeskolepoäng) och seminariekurs (3 högeskolepoäng)

Den avslutande terminen utför studenten ett individuellt Examensarbete (30 högskolepoäng).

På den avancerade nivån genomför den enskilde studenten sex studioprojekt som ger tillfälle att pröva och utveckla färdigheter på varierade tillämpningsområden och stöd för att reflektera över sitt lärande.