Arbetets innehåll utformas individuellt från fall till fall, beroende på studentens personliga intresse och inriktning samt tillgänglighet på lämpliga uppgifter. Arbetet kan utföras av fler studenter tillsammans men i så fal på ett sätt så att deras individuella bidrag är tydliggjort och spårbart.
SD2465 Individuellt projektarbete, Lättkonstruktion 3,0 hp
Information per kursomgång
Information för VT 2024 Start 2024-01-16 programstuderande
- Studielokalisering
KTH Campus
- Varaktighet
- 2024-01-16 - 2024-06-03
- Perioder
- P3 (1,5 hp), P4 (1,5 hp)
- Studietakt
10%
- Anmälningskod
60811
- Undervisningsform
Normal Dagtid
- Undervisningsspråk
Engelska
- Kurs-PM
- Kurs-PM är inte publicerat
- Antal platser
Ingen platsbegränsning
- Målgrupp
Ej valbar, endast efter särskild överenskommelse med examinator
- Planerade schemamoduler
- [object Object]
- Schema
- Schema är inte publicerat
- Del av program
- Ingen information tillagd
Kontakt
Kursplan som PDF
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan SD2465 (VT 2022–)Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
Studenten förväntas med adekvat handledning genom det utförda arbetet visa prov på att kunna:
- självständigt planera och genomföra en mindre utredande teknisk uppgift inom ämnet Lättkonstruktioner
- omsätta i studierna erhållna kunskaper så att de tillämpas i projektarbetet
- inhämta ytterligare kunskap och information som är tillämplig för uppgiftens genomförande
- i diskussioner och/eller muntlig presentation redogöra för förutsättningar, metodik, tillvägagångssätt och resultat på ett sätt som är tydligt och begripligt för en tekniskt kunnig person
- skriftligt redovisa arbetet i överenskommen omfattning, så att en tekniskt kunnig men icke insatt person kan tillgodogöra sig det utförda arbetet
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Varierar med uppgift.
Engelska B/ Engelska 6
Utrustning
Kurslitteratur
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- RAP1 - Rapport, 3,0 hp, betygsskala: A, B, C, D, E, FX, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
• RAP1 - Skriftlig rapport, 3,0 hp, betygsskala: A, B, C, D, E, FX, F
Skriftlig rapport i kombination med kontinuerlig muntlig uppföljning.
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.
Ytterligare information
Kursrum i Canvas
Ges av
Huvudområde
Utbildningsnivå
Påbyggnad
Övrig information
Kursen ges genom handledning snarare än undervisning.
Kursen ges efter överenskommelse med examinator.