Arbetets innehåll utformas individuellt från fall till fall, beroende på studentens personliga intresse och inriktning samt tillgänglighet på lämpliga uppgifter. Arbetet kan utföras av fler studenter tillsammans men i så fal på ett sätt så att deras individuella bidrag är tydliggjort och spårbart.
SD2465 Individuellt projektarbete, Lättkonstruktion 3,0 hp
Information per kursomgång
Kursomgångar saknas för aktuella eller kommande terminer.
Kursplan som PDF
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan SD2465 (VT 2022–)Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
Studenten förväntas med adekvat handledning genom det utförda arbetet visa prov på att kunna:
- självständigt planera och genomföra en mindre utredande teknisk uppgift inom ämnet Lättkonstruktioner
- omsätta i studierna erhållna kunskaper så att de tillämpas i projektarbetet
- inhämta ytterligare kunskap och information som är tillämplig för uppgiftens genomförande
- i diskussioner och/eller muntlig presentation redogöra för förutsättningar, metodik, tillvägagångssätt och resultat på ett sätt som är tydligt och begripligt för en tekniskt kunnig person
- skriftligt redovisa arbetet i överenskommen omfattning, så att en tekniskt kunnig men icke insatt person kan tillgodogöra sig det utförda arbetet
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Varierar med uppgift.
Engelska B/ Engelska 6
Utrustning
Kurslitteratur
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- RAP1 - Rapport, 3,0 hp, betygsskala: A, B, C, D, E, FX, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
• RAP1 - Skriftlig rapport, 3,0 hp, betygsskala: A, B, C, D, E, FX, F
Skriftlig rapport i kombination med kontinuerlig muntlig uppföljning.
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.
Ytterligare information
Kursrum i Canvas
Ges av
Huvudområde
Utbildningsnivå
Påbyggnad
Övrig information
Kursen ges genom handledning snarare än undervisning.
Kursen ges efter överenskommelse med examinator.