Teknologerna arbetar ensamma eller liten grupp med ett avgränsat delprojekt. Delprojektet kan vara en fördjupning inom ett speciellt teknikområde eller ett delprojekt som specificeras inom ett pågående forskningsprojekt. Arbetet leds av en personal vid institutionen.
MJ1432 Energirelaterat praktiskt projektarbete 9,0 hp
Information per kursomgång
Välj termin och kursomgång för att se aktuell information och mer om kursen, såsom kursplan, studieperiod och anmälningsinformation.
Information för VT 2025 Start 2025-01-14 programstuderande
- Studielokalisering
KTH Campus
- Varaktighet
- 2025-01-14 - 2025-06-02
- Perioder
- P3 (3,0 hp), P4 (6,0 hp)
- Studietakt
33%
- Anmälningskod
60332
- Undervisningsform
Normal Dagtid
- Undervisningsspråk
Engelska
- Kurs-PM
- Kurs-PM är inte publicerat
- Antal platser
Ingen platsbegränsning
- Målgrupp
Obligatorisk TIETM RENE
- Planerade schemamoduler
- [object Object]
- Schema
Kontakt
Jeevan Jayasuriya (jeevan.jayasuriya@energy.kth.se)
Kursplan som PDF
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan MJ1432 (VT 2012–)Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
Kursen ger en möjlighet att fördjupa sina studier inom Energiteknik på C-nivå. Energiteknik spänner över ett brett teknikområde och projekten kan därför ha mycket olika inriktning.
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Grundläggande behörighet samt kunskaper i engelska motsvarande En B. Dessutom 80 hp varav 30 hp inom energiteknik. Svenska B krävs inte.
Utrustning
Kurslitteratur
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- INL1 - Projektrapport, 1,5 hp, betygsskala: P, F
- PRO1 - Projekt, 4,5 hp, betygsskala: P, F
- SEM1 - Introduktion, 1,5 hp, betygsskala: P, F
- SEM2 - Muntlig redovisning, 1,5 hp, betygsskala: P, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.