LH233U Lärande för utmaningsdriven utbildning med globala utvecklingsmål 3,0 hp
![](https://kursinfostorageprod.blob.core.windows.net/kursinfo-image-container/Picture_by_MainFieldOfStudy_25_Technology_Learning.jpg)
Utbildningens syfte är att ge kunskap i utmaningsdriven utbildning och praktiska färdigheter i att kunna planera och genomföra projektkurser som har sin utgångspunkt i samhällsutmaningar och hållbarhetsmål. I kursen ingår förutom utmaningsdriven pedagogik och dess olika aspekter, som t.ex. handledning och examination, även praktiska metoder och verktyg för genomförande av utmaningsdrivna projekt, metoder för planering och uppföljning av effektmål och samhällsgenomslag, samt modeller och metoder för att arbeta med hållbarhetsmål i utmaningsdrivna projekt.
Om kursomgång
Gäller för kursomgång
VT 2024 Start 2024-01-16 uppdragsutbildning
Målgrupp
Ingen information tillagdDel av program
Ingen information tillagdPerioder
P3 (1,5 hp), P4 (1,5 hp)Varaktighet
Studietakt
10%
Undervisningsform
Normal Dagtid
Undervisningsspråk
Engelska
Studielokalisering
KTH Campus
Antal platser
10 - 20
Planerade schemamoduler
Kurs-PM
Kurs-PM är inte publiceratSchema
Schema är inte publiceratKursval
Gäller för kursomgång
VT 2024 Start 2024-01-16 uppdragsutbildning
Anmälningskod
60511
Kontakt
Gäller för kursomgång
VT 2024 Start 2024-01-16 uppdragsutbildning
Examinator
Ingen information tillagdKursansvarig
Ingen information tillagdLärare
Ingen information tillagdInnehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
Kurslitteratur och förberedelser
Rekommenderade förkunskaper
Utrustning
Kurslitteratur
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- INL1 - Inlämningsuppgift, 3,0 hp, betygsskala: P, F
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.