Kursen är uppbyggd kring följande teman:
- Den högre utbildningens syfte, styrning, ledning och utvärdering
- Utveckling och transformation av högre utbildning
- Kollegialitet
- Förändringsstrategier, utbildningskulturer och motstånd
Det övergripande syftet med kursen är att pedagogiska ledare vid KTH skall ges möjligheter att utveckla kunskaper och färdigheter för att utveckla sitt utövande av pedagogisk ledning och organisera för nytänkande och pedagogisk utveckling på institutionen/programmet/skolan.
KTH Campus
10%
50311
Normal Dagtid
Svenska
Ingen platsbegränsning
Anders Rosén (aro@kth.se)
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan LH217U (HT 2023–)Kursen är uppbyggd kring följande teman:
Det övergripande syftet med kursen är att nuvarande och potentiella utbildningsledare skall ges möjligheter att utveckla såväl visioner och strategier som kunskaper, metoder och förhållningssätt för nytänkande, utveckling och transformation på institutionen/programmet/skolan.
Efter kursen förväntas deltagarna kunna:
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.