- Ledarskap
- Hållbart byggande
- Byggstyrning
- Entreprenadjuridik
- Planering och tidplaner
HS1725 Byggproduktion och ledarskap 7,5 hp

Information per kursomgång
Välj termin och kursomgång för att se aktuell information och mer om kursen, såsom kursplan, studieperiod och anmälningsinformation.
Information för HT 2025 Start 2025-10-27 programstuderande
- Studielokalisering
KTH Campus
- Varaktighet
- 2025-10-27 - 2026-01-12
- Perioder
- P2 (7,5 hp)
- Studietakt
50%
- Anmälningskod
50098
- Undervisningsform
Normal Dagtid
- Undervisningsspråk
Svenska
- Kurs-PM
- Kurs-PM är inte publicerat
- Antal platser
Ingen platsbegränsning
- Målgrupp
- Ingen information tillagd
- Planerade schemamoduler
- [object Object]
- Schema
Kontakt
Kursplan som PDF
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan HS1725 (HT 2025–)Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
Efter genomgången kurs ska studenten kunna:
- genomföra mängdavtagning samt tid-, kostnads- och resursplanering av ett byggprojekt
- redogöra för olika ledarstilar
- lösa enklare juridiska tvister mellan beställare och entreprenör i byggproduktionsskedet samt tolka kontrakt och lagar med hänsyn till upphandlad entreprenadform
- koppla hållbarhetsaspekter till byggproduktionsskedet
- skapa produktionsplaner för byggprojekt.
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Avklarade kurser: AF1763, AF1757
Kurslitteratur
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- PROB - Projekt, 3,0 hp, betygsskala: P, F
- TENB - Tentamen, 4,5 hp, betygsskala: A, B, C, D, E, FX, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Skriftlig tentamen samt övningsuppgift som består av två delmoment.
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.