Organisationskunskap
- Hur organisationer fungerar, samarbetspartners, fack och arbetsgivare
Människokunskap
- Ledarskap, medarbetarskap, team
Kundkunskap
- Marknad, förhandling, konsultativt förhållningssätt
Etik
- Expertrollen och opartiskheten. Lojalitet med den egna yrkesidentiteten och sin arbetsgivare. Etik och ansvar kund, arbetsgivare, samhälle
Hälsokunskap
- Rehab- och sjukvårdsprocessen. Försäkringsmedicin, Arbetsförmågebedömning, Hälso- och sjukvård
Arbetsmiljökunskap
- Samband mellan arbete och hälsa. SAM, lagar och förordningar. Organisationen och individens ansvar
Kommunikationskunskap och vuxenlärande
- Hur kommunicerar FHV sitt kunnande och sin erfarenhet med företagets ledning och upphandlare? Tydlig återkoppling med resultatfokus kräver kunskap om kommunikationens villkor
Den egna verksamhetens multidisciplinära arbetssätt
- Hur fungerar det multidisciplinära arbetssättet? Hur åstadkommer man ett mervärde genom att bäst använda olika discipliners kompetens? Vilka möjligheter finns till förändring
Kartläggning och analys av resultat samt återkoppling till kunden
- Dialogen och presentationen som startar processen