Ämnen på forskningsfronten inom datorseende.
FDD3337 Ämnen i datorseende I 3,0 hp
Information per kursomgång
Information för HT 2024 Start 2024-08-26 programstuderande
- Studielokalisering
KTH Campus
- Varaktighet
- 2024-08-26 - 2024-10-27
- Perioder
- P1 (3,0 hp)
- Studietakt
25%
- Anmälningskod
51446
- Undervisningsform
Normal Dagtid
- Undervisningsspråk
Engelska
- Kurs-PM
- Kurs-PM är inte publicerat
- Antal platser
Ingen platsbegränsning
- Målgrupp
- Ingen information tillagd
- Planerade schemamoduler
- [object Object]
- Schema
- Schema är inte publicerat
- Del av program
- Ingen information tillagd
Kontakt
Kursplan som PDF
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan FDD3337 (VT 2019–)Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
Studenten ska efter kursens slut kunna
*) förklara, implementera och modifiera metoder och algoritmer inom datorseende (kursens inriktning kan variera från gång till gång),
*) kontrastera olika metoder mot varandra och välja lämplig metod för ett givet problem (kursens inriktning kan variera från gång till gång).
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Studenten måste bedriva forskning på doktorandnivå inom datorseende eller ett närliggande område.
Utrustning
Kurslitteratur
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- EXA1 - Examination, 3,0 hp, betygsskala: P, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Övriga krav för slutbetyg
Kraven avgörs av examinator inför varje kurstillfälle.
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.