I kursen ingår att aktivt delta i minst 15 seminarier på institutionen, eller motsvarande för studenter som inte sitter på institutionen, samt presentera egna uppsatser minst 2 gånger.
FAI3017 Ämnen inom bostads- och fastighetsekonomi 7,5 hp
Information per kursomgång
Information för HT 2024 Start 2024-08-26 programstuderande
- Studielokalisering
KTH Campus
- Varaktighet
- 2024-08-26 - 2025-01-13
- Perioder
- P1 (3,5 hp), P2 (4,0 hp)
- Studietakt
25%
- Anmälningskod
51257
- Undervisningsform
Normal Dagtid
- Undervisningsspråk
Engelska
- Kurs-PM
- Kurs-PM är inte publicerat
- Antal platser
Ingen platsbegränsning
- Målgrupp
- Ingen information tillagd
- Planerade schemamoduler
- [object Object]
- Schema
- Schema är inte publicerat
- Del av program
- Ingen information tillagd
Kontakt
Kursplan som PDF
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan FAI3017 (HT 2019–)Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
Kursens mål är att ge studenten en breddning av kunskaperna och träning att presentera vetenskapliga uppsatser.
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Behörighet till forskarstudier.
Utrustning
Kurslitteratur
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- UPP1 - Uppsats, 7,5 hp, betygsskala: P, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Aktivt deltagande och egna presentationer.
Övriga krav för slutbetyg
Aktivt deltagande och godkända presentationer.
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.