Studie av aktuella byggmaterialfrågor som innebär litteraturstudier, intervjuer, studiebesök, direkta kontakter med tillverkare och/eller användare av byggmaterial eller delar av momenten ovan. Rapportskrivning och muntlig presentation utgör viktiga delar av arbetet.
AF2314 Projektarbete i byggnadsmaterial 6,0 hp

Kursen skall ge studenterna fördjupade kunskaper om byggnadsmaterial och dess användningsområden och tillämpningar inom samhällsbyggnadssektorn.
Studie av aktuella byggmaterialfrågor som innebär litteraturstudier, intervjuer, studiebesök, direkta kontakter med tillverkare och/eller användare av byggmaterial eller delar av momenten ovan. Rapportskrivning och muntlig presentation utgör viktiga delar av arbetet.
Information per kursomgång
Kursomgångar saknas för aktuella eller kommande terminer.
Kursplan som PDF
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan AF2314 (VT 2014–)Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
Kursen skall ge studenterna fördjupade kunskaper om byggnadsmaterial och dess användningsområden och tillämpningar inom samhällsbyggnadssektorn.
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Studenter antagna till CSAMH,
Civilingenjörsutbildning i samhällsbyggnad (S) KTH,
Civilingenjörsutbildning i lantmäteri (L) KTH,
Civilingenjörsutbildning i Väg- och vattenbyggnadsteknik (V) KTH.
Kurslitteratur
Presenteras i samband med kursstart
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- PRO1 - Projektuppgift, 6,0 hp, betygsskala: A, B, C, D, E, FX, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Övriga krav för slutbetyg
Godkänd rapport samt genomförd och godkänd muntlig presentation av arbetet.
Betygsskala A-F
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.