Händelsespårning och virtuella sidvisningar på KTH.se

Jag håller just nu på att bygga upp eventspårning och virtuella sidvisningar för följande i Polopoly:

  • Utgående länkar
  • Nedladdning av filer
  • Användning av "Kontakta innehållsansvarig"
  • Klick på maillänkar
  • Användning på specifika "call to action"-knappar som relaterar till masterprogram.
  • Klick på banners, d.v.s. de puffar som har overlay-design
  • Klick på puffar
  • Klick i megamenyn
  • Klick i dropdowner

Mer som ska mätas är:

  • De sociala delningsfunktionerna
  • Filmvisningar
  • Formulärsanvändning
  • Vi ska lägga till funktionen "HIttade du den information du letade efter?" längst ner på sidor och koppla denna till Google Analytics för att hitta de sidor som presterar sämst.
  • Custom-variabler som gör att man kan mäta återkommande besök från en viss kategori.

Slutligen har vi också lagt upp en kort enkät för de som kommer in på masterprogramen under www.kth.se/en/studies/programmes/master/programmes/ som komplettar statistiken genom att vi får syftet med besöket och även om syftet uppfylldes eller ej.