Presentation av examensarbete Högskoleingenjör/Kandidat

Tid:  Onsdagen den 12 Juni kl 11

Plats: Forum sal D, Isafjordsgatan 39 Kista/Stockholm

Sammanfattning

Vad vore ett företag utan någon affärsidé? Förmodligen ingenting. Det sker alltför ofta att entreprenörer blir blinda i deras egen idé och glömmer bort att inse verkligheten och den reella marknaden. Att ha en bra affäridé handlar inte om att den är fungerande utan måste även vara lönsam.

Målet med denna rapport är att kunna förmedla för framtida studenter hur man kan gå tillväga för att starta sitt egna företag. Att kunna kombinera de kunskaper som man har fått lära sig under de åren som man studerat och ha modet samt affäridén att vidareutveckla sig kan vara krävande, om man inte vet hur man ska gå tillväga. Jag kommer under projektets gång undersöka vad som krävs för att man ska starta ett eget bolag som är vinsdrivande samt om hur man kan kombinera kunskapen av Affärssystem inom det verkliga livet.
Kommer att gå igenom min affäridé och hur jag har gått ifrån en vanlig affäridé till en vinstdriven verksamhet.