Presentation av examensarbete Högskoleingenjör
Titel: Ickerelationella databaser och riktlinjer för applikationsutveckling i samband med dess användning.
Respondent: Igor Eklund, Sam Sam
Opponent:  Rafel Ridha
Språk: Svenska
Tid: Torsdag, 2012-06-27 ca kl 13
Plats: Forum, sal D (ring 087904420 om entrén är låst)

Sammanfattning

Denna rapport undersöker en ny klass av databassystem löst kallade "icke-relationella databaser", som erbjuder en delmängd av funktionalitet av traditionell relationsdatabas, i utbyte mot bättre skalbarhet, prestanda och / eller enkelhet. Vi utforskar skillnaderna i begreppsmodellering, tekniker och undersöker både fördelar och begränsningar hos flera klasser av för närvarande tillgängliga system. En undersökning av möjliga riklinjer vid applikationsutveckling I samband med icke-relationella databaser görs och enkel applikation som tillämpar denna teknologi utvecklas I demonstrationssyfte.