Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Visa version

Version skapad av Björn Hedin 2016-09-30 10:47

Visa < föregående | nästa >
Jämför < föregående | nästa >

Vetenskapliga publikationer

  • Improving Study Skills using Program Integrating Reflection Seminars
    Björn Hedin, Viggo Kann
    Tech. report, submitted in 2016.
    Full text in ArXiv
  • Towards Scholarship of Teaching and Learning - Experiences from the Pedagogical Developers Initiative
    Berglund, A., Havtun, H., Jerbrant, A, Andersson, M., Hedin, B., Soulard, J., Kjellgren, B
    Research in Higher Education of Engineering (accepted) 2016
  • The Pedagogical Developers Initiative – Development, Implementation and Lessons Learned from a Systematic Approach to Facutly Development
    Berglund, A., Havtun, H., Jerbrant, A, Andersson, M., Hedin, B., Soulard, J., Kjellgren, B.
    Proceedings of the 12th International CDIO Conference, 2016, Turku
  • The Pedagogical Developers Initiative – Changing Educational Practices and Strengthening CDIO skills
  • Anders Berglund, Björn Hedin, Hans Havtun, Hans Bengt Johansson, Anna Jerbrant
    Björn Hedin, Viggo Kann
    Proceedings of the 11th International CDIO Conference, Chengdu, China, June 8-11 2015, 2015
  • Patterns of engagement - Using a board game as a tool to address sustainability in engineering educations 
    Björn Hedin, Viggo Kann
    Proceedings from ‘Engineering Education for Sustainable Development’ conference in Belgium, 2016
  • Kommer det på tentan? Uppfattningar om motivation och demotivation bland studenter på ingenjörsutbidningar
    Berglund, A.,  El Gaidi, K., Havtun, H., Hedin, B
    5:e Utvecklingskonferensen för Sveriges ingenjörsutbildningar, Uppsala universitet, 18–19 november 2015
  • Kommer det på tentan? Uppfattningar om motivation och demotivation bland studenter på ingenjörsutbidningar
    Bälter, O., Hedin, B., & Tobiasson, H
    KTH Scholarship of Teaching and Learning 2015
  • Reducing Barriers of Publishing Lectures on the Web
    Hedin, B.
    KTH Scholarship of Teaching and Learning 2015
  • Educational use of Social Annotation Systems for Peer Feedback
    Hedin, B., & Pargman, D
    KTH Scholarship of Teaching and Learning 2015
  • TEL - What is it good for?
    Josefsson, P., Isaksson, E., Hedin, B., Enoksson, F., & Bälter, O.
    KTH Scholarship of Teaching and Learning 2015
  • Promenadseminarier - en seminarieform för ökad kvalitet och hälsa?
    Hedin, B., Bälter, O., & Tobiasson, H 
    LTHs 8:e Pedagogiska Inspirationskonferens, Lund, December 17, 2014
  • Dialogsduksseminarier - en metod för reflektion och introduktion till högre studier
    Handberg, L., & Hedin, B 
    LTHs 8:e Pedagogiska Inspirationskonferens, Lund, December 17, 2014
  • Effects of a Program Integrating Course for Students of Computer Science and Engineering
    V. Kann, A-K. Högfeldt
    Presented at SIGCSE 2016, 47th ACM Technical Symposium on Computing Science Education, Memphis, USA, page 510-515, March 2016.
    ACM DL Author-ize serviceFull text
  • Lärstrategier på längden och tvären
    O. Bälter, M. Colareti Tosti, V. Kann, M. Svedin
    Presented at 5:e utvecklingskonferensen för Sveriges ingenjörsutbildningar, Uppsala, November 2015.
    PDF.
  • En jämförelse mellan programsammanhållande kurser vid KTH och LiU
    F. Heintz, A. Berglund, B. Hedin, V. Kann
    Presented at 5:e utvecklingskonferensen för Sveriges ingenjörsutbildningar, Uppsala, November 2015.
    PDF.
  • Vem styr egentligen grundutbildningen?
    M. Grimsberg, F. Heintz, V. Kann, I. Erlander Klein, L. Öhrström
    Presented at 5:e utvecklingskonferensen för Sveriges ingenjörsutbildningar, Uppsala, November 2015.
    PDF.
  • Experiences from different program integrating courses
    V. Kann, K. Almgren, M. Bengtsson
    Round table at Scholarship of Teaching and Learning 2015, KTH, 2015.
    Abstract.