Vetenskapliga publikationer
Detta är en lista över konferensbidrag och vetenskapliga publikationer som CSC:s pedagogiska utvecklare gjort under sin period som pedagogiska utvecklare och som berör pedagogisk utveckling.
- Perceived drivers and barriers for activities related to Technology Enhanced Learning among educational developers at KTH Royal Institute of Technology.
Josefsson, P., Baltatzis, A., Bälter, O., Enoksson, F., Hedin, B., Heyman, S., & Viberg, O.
In KTH Scholarship of Teaching and Learning 2017, KTH Royal Institute of Technology.
- Improving Study Skills using Program Integrating Reflection Seminars
Björn Hedin, Viggo Kann
Tech. report, submitted in 2016.
Full text in ArXiv - Effects of a Program Integrating Course for Students of Computer Science and Engineering
V. Kann, A-K. Högfeldt
Presented at SIGCSE 2016, 47th ACM Technical Symposium on Computing Science Education, Memphis, USA, page 510-515, March 2016.
Full text - Towards Scholarship of Teaching and Learning - Experiences from the Pedagogical Developers Initiative
Berglund, A., Havtun, H., Jerbrant, A, Andersson, M., Hedin, B., Soulard, J., Kjellgren, B
Research in Higher Education of Engineering (accepted) 2016 - The Pedagogical Developers Initiative – Development, Implementation and Lessons Learned from a Systematic Approach to Facutly Development
Berglund, A., Havtun, H., Jerbrant, A, Andersson, M., Hedin, B., Soulard, J., Kjellgren, B.
Proceedings of the 12th International CDIO Conference, 2016, Turku - Patterns of engagement - Using a board game as a tool to address sustainability in engineering educations
Björn Hedin
Proceedings from ‘Engineering Education for Sustainable Development’ conference in Belgium, 2016 - The Pedagogical Developers Initiative – Changing Educational Practices and Strengthening CDIO skills
Anders Berglund, Björn Hedin, Hans Havtun, Hans Bengt Johansson, Anna Jerbrant
Proceedings of the 11th International CDIO Conference, Chengdu, China, June 8-11 2015, 2015 - Kommer det på tentan? Uppfattningar om motivation och demotivation bland studenter på ingenjörsutbidningar
Berglund, A., El Gaidi, K., Havtun, H., Hedin, B
5:e utvecklingskonferensen för Sveriges ingenjörsutbildningar, Uppsala, November 2015.
- Lärstrategier på längden och tvären
O. Bälter, M. Colareti Tosti, V. Kann, M. Svedin
5:e utvecklingskonferensen för Sveriges ingenjörsutbildningar, Uppsala, November 2015.
PDF. - En jämförelse mellan programsammanhållande kurser vid KTH och LiU
F. Heintz, A. Berglund, B. Hedin, V. Kann
5:e utvecklingskonferensen för Sveriges ingenjörsutbildningar, Uppsala, November 2015.
PDF. - Vem styr egentligen grundutbildningen?
M. Grimsberg, F. Heintz, V. Kann, I. Erlander Klein, L. Öhrström
5:e utvecklingskonferensen för Sveriges ingenjörsutbildningar, Uppsala, November 2015.
PDF. - Kommer det på tentan? Uppfattningar om motivation och demotivation bland studenter på ingenjörsutbidningar
Bälter, O., Hedin, B., & Tobiasson, H
KTH Scholarship of Teaching and Learning 2015 - Reducing Barriers of Publishing Lectures on the Web
Hedin, B.
KTH Scholarship of Teaching and Learning 2015 - Educational use of Social Annotation Systems for Peer Feedback
Hedin, B., & Pargman, D
KTH Scholarship of Teaching and Learning 2015 - TEL - What is it good for?
Josefsson, P., Isaksson, E., Hedin, B., Enoksson, F., & Bälter, O.
KTH Scholarship of Teaching and Learning 2015 - Experiences from different program integrating courses
V. Kann, K. Almgren, M. Bengtsson
KTH Scholarship of Teaching and Learning 2015.
Abstract. - Promenadseminarier - en seminarieform för ökad kvalitet och hälsa?
Hedin, B., Bälter, O., & Tobiasson, H
LTHs 8:e Pedagogiska Inspirationskonferens, Lund, December 17, 2014 - Dialogsduksseminarier - en metod för reflektion och introduktion till högre studier
Handberg, L., & Hedin, B
LTHs 8:e Pedagogiska Inspirationskonferens, Lund, December 17, 2014