Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Visa version

Version skapad av Viggo Kann 2017-11-28 16:10

Visa < föregående | nästa >
Jämför < föregående | nästa >

2017-12-11 Course evaluation and analysis

Pedagogiskt seminarium 11 december 2017 kl 15.15

Plats: Seminarierum 1537, Lindstedtsvägen 3, plan 5.

Kursvärdering och kursanalys - hur gör vi?

KTH införde 26 september 2017 en ny anvisning om kursvärdering och kursanalys. I den beskrivs hur kursvärdering (studenters värdering av kursen) ska gå till, hur resultaten ska diskuteras, vad kursanalysen ska innehålla och hur den ska publiceras. Arbetet är en viktig del i kursutvecklingsprocessen och en viktig kugge i KTH:s kvalitetsarbete. 

För oss lärare är det mesta i anvisningarna bekant från den process för kursutveckling som använts på Nada och CSC i många år (se Systematiskt kvalitetsarbete vid CSC). Men det finns ett nytt inslag som vi behöver införa, nämligen ett kursmöte där kursvärderingen och kursens resultat diskuteras med studeranderepresentanter och inblandade lärare. Om kursen är obligatorisk i ett program ska även PA och PAS/SNO bjudas in. Mötet ska protokollföras och resultatet av mötet ska sammanfattas i kursanalysen.

På seminariet inleder Viggo Kann med att berätta om dom nya anvisningarna. Därefter diskuterar vi tillsammans hur vi ska införa dom på ett praktiskt hanterbart sätt.

Seminariet är slut senast 16.30. FIka kommer att serveras.

************************************************************************
English version
************************************************************************

Pedagogical seminar December 11 2017 at 15:15

Place: seminar room 1537, Lindstedtsvägen 5, level 5.

Course evaluation and course analysis - how should we do?

September 2017, KTH introduced a new regulation on course evaluation and cours analysis. This resulation describes how the students' course evaluation should be carried out, how the results should be discussed, what the course analysis should contain, and how it should be published. This work is an important part of the course development process and an important part of the quality assurance of KTH.

To us teachers, most of the regulations are familiar from the course development process that has been used at Nada and CSC for many years (see Systematiskt kvalitetsarbete vid CSC). But there is a new element that we will need to introduce, namely a course meeting where the results of the course evaluation and the course performance are discussed with student representatives and the involved teachers in the course. If the course is mandatory in a programme, the PA (program director) and PAS/SNO should be invited. There should be minutes written for the course meeting, and the result of the meeting should be summarized in the course analysis.

Viggo will open the seminar with a presentation of the new regulations. Then we will together discuss how they should be implemented in a practical and manageable way.

The seminar will end latest 16:30. Fika will be served.

Since the regulations have not been translated to English yet, the first part of the seminar will be given in Swedish.