Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Nyhetsflöde

Logga in till din kurswebb

Du är inte inloggad på KTH så innehållet är inte anpassat efter dina val.

I Nyhetsflödet hittar du uppdateringar på sidor, schema och inlägg från lärare (när de även behöver nå tidigare registrerade studenter).

Maj 2017
William Skagerström skrev inlägget 29 maj 2017
kommenterade 29 maj 2017

Jag har inte heller fått. Mailade kursansvarig, studievägledare och några till, men inte fått svar än.

En användare har tagit bort sin kommentar
kommenterade 30 maj 2017

Jag ska vara i M33 och har väldigt sent efternamn så chansa på att gå dit för att kolla en lista?

 
Maj 2016
Artem Los skrev inlägget 17 mars 2016
Lärare kommenterade 17 mars 2016

Hej!   Det  är inte  obligatoriskt  med TI-84 eller någon annan  speciell modell.     Alltså är

TI-Nspire CX  utan   CAS  och i test mode tillåten.  Det gäller att observera  att kravet på test  mode är viktigare  än  att  CAS  är stängt.    -Timo Koski  

kommenterade 30 maj 2016

Hej Timo!

Går det att t.ex. använda CASIO CFX 9850gc?

/Artem

Lärare kommenterade 30 maj 2016

Det har inte  sagts att TI-84  är den  enda tillåtna räknedosan.    CASIO CFX 9850gc  

är väl O.K., klart:  utan CAS och i testmode  utan manualer i minnet. /Timo K. 

 
Augusti 2015
Schemahandläggare skapade händelsen 23 mars 2015

ändrade rättigheterna 30 april 2015

Kan därmed läsas av alla och ändras av lärare.
kommenterade 30 maj 2015

Får CDATE_2 också skriva tentan?

Schemahandläggare redigerade 15 juni 2015

[u'CDEPR_AEE_3', u'CDEPR_MRS_3', u'CELTE_3', u'CFATE_3', u'CINEK_TMAI_3', u'CINTE_3', u'CLGYM_MAFY_3', u'CLGYM_MAKE_3', u'CLGYM_TEMI_3', u'CMAST_MTH_3', u'CMEDT_2', u'CTFYS_3', u'TFAFK_1', u'TFOFK_1', u'TMAIM_MAIC_2', u'TMAKM_1', u'TMAKM_2', u'TSCRM_1', u'TSCRM_2', u'TSVDK_2', u'TSVDK_ALTM_3', u'TSYBM_2', u'TTMAM_1', u'TTMAM_MASA_1']

Schemahandläggare redigerade 10 augusti 2015

Q11, Q13, Q15, Q17, Q21, Q22, Q24, Q26, Q31, Q33, Q34, Q36, V22, V23, V32, V33, V34, V35

 
Juni 2014
Schemahändelse Omtenta, 18 augusti 2014 08:00
Ändrades av schemahandläggare 27 juni 2014
Visa fler liknande händelser (1)
Schemahändelse Omtenta, 18 augusti 2014 08:00
Ändrades av schemahandläggare 15 maj 2014
Oktober 2013
Rickard Zwahlen skrev inlägget 10 oktober 2013

Rickard Zwahlen taggade med godis, extra och roligt. 10 oktober 2013

 
Augusti 2013
Schemahändelse Tentamen.1, 19 augusti 2013 08:00
Ändrades av schemahandläggare 13 augusti 2013
Visa fler liknande händelser (4)
Schemahändelse Komplettering, 25 juni 2013 15:00
Ändrades av schemahandläggare 18 juni 2013
Schemahändelse kompletteringstenta, 15 november 2012 17:00
Ändrades av schemahandläggare 6 november 2012
Schemahändelse Tentamen, 13 augusti 2012 08:00
Ändrades av schemahandläggare 14 juni 2012
Schemahändelse Tentamen, 7 juni 2012 14:00
Ändrades av schemahandläggare 1 juni 2012
Maj 2012
Johan Blomgren skrev inlägget 29 maj 2012

Johan Blomgren taggade med Tentamen. 29 maj 2012

En användare har tagit bort sin kommentar
 
Mars 2012
Didrik Nordström skrev inlägget 14 mars 2012
Lärare kommenterade 14 mars 2012

Det är givetvis  tillåtet att   använda   miniräknarens  funktioner    som  du gör i ditt  exempel. Därmed  har jag inte  sagt  att  Din  lösning   som sådan är tillräcklig,  Du måste  förklara vad  p är för någonting och motivera    varför p=0.88   leder till  den gjorda  slutsatsen.  

Mvh, Timo Koski           

kommenterade 15 mars 2012

Tack för snabbt svar. Jag antar att man kanske också måste motivera varför det blir just t-fördelning eller z-fördelning? Det är mycket enklare och snabbare med de inbyggda testen, man slipper ju ofta alla uträkningar. I facit till extentorna ser man ju de riktiga lösningarna, och det känns som att enbart inmatning av värden och att trycka på en knapp inte kan likställas med det. Det är lite därför jag undrar :)

Lärare kommenterade 15 mars 2012

Det ärklart att man  får en bättre    s.k. 'hands-on-feeling' om man gör allt för  hand , liksom  i facit på tentorna.     Men  mycket av detta  arbete är även det inget annat än      inmatning av värden  i formler (vilket  automatiserats av  miniräknaren).    Det väsentliga  i  examinationen   är alltså  inte sättet för  själva sifferhanteringen, utan att man  vet man gör   på det  s.a.s. statistikteoretiska planet.   Och då skall man    motivera  fördelning och slutsats p.s.s som man gör  i  facit.

   

Mvh,

 
Mattis Kancans Envall skrev inlägget 8 mars 2012
Lärare kommenterade 9 mars 2012

 

Nej, halvkorrektion hade sina glansdagar innan datorer var allmänt

tillgängliga (och ibland försämrar halvkorrektion snarare än förbättrar).

Ingen halvkorrektion allså. Använd gärna funktionerna binomcdf och poissoncdf

på räknare för exakt resutat.

 

/Tobias Rydén