Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Ändringar mellan två versioner

Här visas ändringar i "Kurs-PM Datalogikursomgången 2015" mellan 2015-06-08 16:12 av Viggo Kann och 2015-08-24 15:02 av Viggo Kann.

Visa < föregående | nästa > ändring.

Kurs-PM Datalogikursomgången 2015

Denna kursomgång ges för datalogilärarlaget från och med period 4 2015 till januari 2016.

Kursledare för kursomgången är Viggo Kann, som är pedagogisk utvecklare på CSC.

Kursen består av fem träffar med förberedelsearbete inför varje träff. Arbetet med varje träff ska vara ungefär 8 timmar, så att kursen totalt tar en veckas arbete. Tanken är att det mesta av arbetet ska vara direkt värdefullt för dina egna kurser och din egen kompetensutveckling.

Inför varje träff ska följande göras:


* läs den utbildningsvetenskapliga artikel eller rapport som valts ut som läsning,
* skriv en reflektion över artikeln och den undervisning som du varit involverad i sedan senaste träffen och publicera den på kurswebben,
* läs övriga kursdeltagares reflektioner och kommentera varje reflektion på kurswebben.
Själva träffarna syftar till idéspridning, vidareutveckling av kurser, undervisning och pedagogik.


* Träff 1 är den 23 april 2015 kl 10.15-11.45 i seminarierum 4532.Tema: pedagogiska programmet.
* Träff 2 blir 15 juni 2015.Tema: betygskriterier och examination.
* Träff 3 blir i period 1 2015.Preliminärt t23 september 2015 kl 13.15-14.45 i semianrierum 4532.Tema: khursut man anrndering och lärmiljö variationsteori för att lägga upp läraktiviteter.
* Träff 4 blir i period 2 2015.Preliminärt tema: hkur man ansutnrder variationsteori för att lägga upp läraktivitetering och lärmiljö.
* Träff 5 blir i januari 2016.Preliminärt tema: självreglerat lärande.
Anvisningar för varje träff läggs in som undersidor till denna sida.

För att få godkänt på kursen krävs att man gör förberedelsearbetet till minst fyra av träffarna och att man deltar aktivt i minst fyra av träffarna. Det går att tillgodoräkna förberedelsearbete och deltagande mot att man deltar i en av dom workshoppar som anordnas av pedagogiska utvecklare.