Du är inte inloggad på KTH så innehållet är inte anpassat efter dina val.
Kommande kursomgångar och länk till anmälan finns i kurskatalogen för LH216V.
Please refer to the LH216V course information in the course catalog for upcoming course offerings and application forms.
LH216V Utveckla lärandet med betygskriterier. För att underlätta för lärare att införa betygskriterier i sina kurser har KTH utvecklat en kortkurs på 1,5 hp. Alla KTH-lärare som vill veta mer om hur man kan införa målrelaterade betygskriterier och examination är välkomna att gå kursen, som bara består av tre undervisningstillfällen och två inlämningsuppgifter. I inlämningsuppgifterna utformar du målrelaterade betygskriterier och examination enligt betygskriterierna för din egen kurs som du kan tillämpa direkt när du ger kursen nästa gång.
Kursen innehåller exempel på hur man kan ersätta salstenta med andra former av examination, även för kurser med många studenter.
LH216V Develop the Learning by Using Grading Criteria. A course in teaching and learning in higher education directed to KTH teachers. The aim of the course is that the course participant should be able to use outcomes based criterion-referenced grading criteria and assessment aligned to the criteria in his or her own courses.
The course will include examples on how to replace written exams with other forms of assessment, even for courses with large student groups.
LH216V is tailored for teachers at KTH. It is included in course offerings that meet KTH's requirement of 15 credits in academic teaching for employment or promotion to a teaching position.
Overview of all courses in Teaching and Learning in Higher Education