Nyhetsflöde
Logga in till din kurswebb
Du är inte inloggad på KTH så innehållet är inte anpassat efter dina val.
Har du frågor om kursen?
Om du är registrerad på en aktuell kursomgång, se kursrummet i Canvas. Du hittar rätt kursrum under "Kurser" i personliga menyn.
Är du inte registrerad, se Kurs-PM för DH2632 eller kontakta din studentexpedition, studievägledare, eller utbilningskansli.
I Nyhetsflödet hittar du uppdateringar på sidor, schema och inlägg från lärare (när de även behöver nå tidigare registrerade studenter).
Schemahandläggare ställde in händelsen 12 december 2013
Lärare Kristina Höök redigerade 10 januari 2014
Föreläsning: rum 1635
Lärare Kristina Höök redigerade 11 februari 2014
Föreläsning: rum 1635522
Schemahandläggare ställde in händelsen 12 december 2013
Lärare Kristina Höök redigerade 10 januari 2014
Föreläsning: rum 1635
Lärare Kristina Höök redigerade 11 februari 2014
Föreläsning: rum 1635522
Schemahandläggare ställde in händelsen 12 december 2013
Lärare Kristina Höök redigerade 10 januari 2014
Föreläsning: rum 1635
Lärare Kristina Höök redigerade 11 februari 2014
Föreläsning: rum 1635522
Oskar Juhlin, Yanqing Zhang, Cristine Sundbom, and Ylva Fernaeus. 2013. Fashionable shape switching: explorations in outfit-centric design. In Proceedings of the SIGCHI Conference on Human Factors in Computing Systems (CHI '13). ACM, New York, NY, USA, 1353-1362. DOI=10.1145/2470654.2466178 http://doi.acm.org/10.1145/2470654.2466178¶
Schemahandläggare ställde in händelsen 12 december 2013
Lärare Kristina Höök redigerade 10 januari 2014
Föreläsning: rum 1635
Lärare Kristina Höök redigerade 11 februari 2014
Föreläsning: rum 1635522
Lärare Kristina Höök redigerade 11 februari 2014
Petra Sundström, Alex Taylor, Katja Grufberg, Niklas Wirström, Jordi Solsona Belenguer, and Marcus Lundén. 2011. Inspirational bits: towards a shared understanding of the digital material. In Proceedings of the SIGCHI Conference on Human Factors in Computing Systems (CHI '11). ACM, New York, NY, USA, 1561-1570. DOI=10.1145/1978942.1979170 http://doi.acm.org/10.1145/1978942.1979170¶
¶
Schemahandläggare ställde in händelsen 12 december 2013
Lärare Kristina Höök redigerade 10 januari 2014
Föreläsning: rum 1448
Lärare Kristina Höök redigerade 21 januari 2014
We will read the article below and Mattias Jacobsson will come and discuss it with us:¶
Mattias Jacobsson, Ylva Fernaeus, Henriette Cramer, and Sara Ljungblad. 2013. Crafting against robotic fakelore: on the critical practice of artbot artists. In CHI '13 Extended Abstracts on Human Factors in Computing Systems (CHI EA '13). ACM, New York, NY, USA, 2019-2028. DOI=10.1145/2468356.2468719 http://doi.acm.org/10.1145/2468356.2468719¶
Crafting against robotic fakelore: on the critical practice of artbot artists¶
We report on topics raised in encounters with a series of robotics oriented artworks, which to us were interpreted as a general critique to what could be framed as robotic fakelore, or mythology. We do this based on interviews held with artists within the community of ArtBots, and discuss how their approach relates to and contributes to the discourse of HCI. In our analysis we outline a rough overview of issues emerging in the interviews and reflect on the broader questions they may pose to our research community.¶
Video: http://dl.acm.org/citation.cfm?id=2468719 ¶
Schemahandläggare ställde in händelsen 12 december 2013
Lärare Kristina Höök redigerade 10 januari 2014
We will read the article below and discuss it together. ¶
Höök, K., & Löwgren, J. (2012). Strong concepts: Intermediate-level knowledge in interaction design research. ACM Transactions on Computer-Human Interaction (TOCHI), 19(3), 23.¶
Design-oriented research practices create opportunities for constructing knowledge that is more abstracted than particular instances, without aspiring to be at the scope of generalized theories. We propose an intermediate design knowledge form that we name strong concepts that has the following properties: is generative and carries a core design idea, cutting across particular use situations and even application domains; concerned with interactive behavior, not static appearance; is a design element and a part of an artifact and, at the same time, speaks of a use practice and behavior over time; and finally, resides on an abstraction level above particular instances. We present two strong concepts—social navigation and seamfulness—and discuss how they fulfil criteria we might have on knowledge, such as being contestable, defensible, and substantive. Our aim is to foster an academic culture of discursive knowledge construction of intermediate-level knowledge and of how it can be produced and assessed in design-oriented HCI research.¶
Lärare Kristina Höök redigerade 10 januari 2014
Föreläsning: rum 1635