Visa version
Visa
< föregående
|
nästa >
Jämför
< föregående
|
nästa >
Detaljschema
Detaljschema för prosam12 och prosam12s
Kursen går över tre år och består av tre delar: ett etikmoment i slutet av hösten i årskurs 1, ett datorhistoriamoment på våren i årskurs 2 och ett reflekterande moment som sträcker sig över hela årskurs 1-3.
Läsåret 2012/2013
se egen sida i undermenyn
Läsåret 2013/2014
Period 1
Föreläsning 2 september 2013 kl 13-15 i sal D1
Introduktion till årskurs 2
Reflektionsseminarium 23 september 2013 kl 13-17 (olika tider för olika grupper)
Masterprogram. Uppgiften läggs upp 9 september. Årskurs 2 gör ingen inlämning till detta seminarium.
Reflektionsseminarium 30 september 2013 kl 14-18 ENDAST FÖR DD1391 prosam12s!
Studiemotivation och studieteknik för den som inte gått prosam i årskurs 1.
Uppgiften läggs upp 16 september och den skriftliga reflektionen ska vara inskickad senast 25 september.
Period 2
Reflektionsseminarium 21 november kl 8-17 eller 25 november 13-17 (olika tider och rum för varje grupp)
Kursmål, programmål, betygskriterier och examination
Uppgiften läggs upp 8 november och den skriftliga reflektionen ska vara inskickad senast 18 november.
Period 3
Programkollegium
Fri diskussion om D-programmet för alla lärare och D-teknologer
Reflektionsseminarium
Plagiering och eget ansvar
Alumnföredrag "Datateknik och entreprenörskap - två olika bilder" med Sima Baymani och Elise Revell. Frivilligt, men den som kommer och lyssnar får en prosampoäng.
Period 4
Föreläsningar
Datorhistoria
Information inför årskurs 3
Information om obligatoriska och valfria kurser i årskurs 3 och om masterprogrammen.
Reflektionsseminarium
Hur ser jag min framtida roll som D-civilingenjör och hur når jag dit?
Projektarbete
Datorhistoriaprojekt
Läsåret 2014/2015
Period 1
Föreläsning
Introduktion till årskurs 3
Reflektionsseminarium
Masterprogram
Period 2
Reflektionsseminarium
Plugga och jobba utomlands
Period 3
Reflektionsseminarium
Kvalitet i utbildningen - vad är det?
Period 4
Reflektionsseminarium
Generella färdigheter och bildning