Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Ändringar mellan två versioner

Här visas ändringar i "Resultat av enkätfrågor om studieteknik" mellan 2014-10-01 09:39 av Viggo Kann och 2014-10-01 09:40 av Viggo Kann.

Resultat av enkätfrågor om studieteknikenkätfrågor

Här är resultatet för dom tre frågorna om studieteknik som ställdes till hela årskurs 1 inför prosamseminariet om studieteknik 2 oktober 2014.


* Resultat för frågan Är du nöjd med din studieteknik?
* Resultat för frågan om förändring av studieteknikenFöljande studietekniker angavs i det fria fältet:Repetera föreläsningars innehåll mha kurslitteraturenPlugga ihop med andraRefekteraStälla "dumma" frågor. Ärligt talat så borde vissa lärare vara mer pedagogiska.Göra klart inlämningar i början av vecka så att aktiviteter som man behöver plugga in har man tid för resten av hela veckan.Set tangible goalsAtt börja med uppgifter direkt dagen de lämnas utHa en kalender eller liknande som visar deadlines m.m.Bara studera i skolan, hemma ska det vara studiefritt.Reflektera i gruppKalender på väggenAnvända direkt belöning, helst färre men längre/större
* Resultat för frågan om tre största riskerna till brister i studieteknikenFöljande risker angavs i det fria fältet:Uttråkande material leder till lågt intresse och därmed låg studiemotivering.ProkrastinationVågar inte ställa "dumma" frågor.Svårt att veta exakt vad man behöver lära sigHittar på något annat istället för att studeraDet jobbiga att förändra så mycket.EnsamhetFörvirring av att jag läser andra kurser än andra, att jag inte får reda på uppgifter i tid, och liknande försvårande moment.Personliga svårigheterDåligt självförtroendeDålig dygnsrytmSvårighet att komma igångAtt jag inte studierna inte har högsta prioritet för mig.Humöret och familjMotivationTidsdistribution
Stort tack till alla som svarade på enkäten!