Ändringar mellan två versioner
Här visas ändringar i "Kursanalys" mellan 2016-07-17 23:52 av Viggo Kann och 2019-07-30 01:41 av Viggo Kann.
Visa < föregående | nästa > ändring.
Kursanalys
Kursanalys: Programsammanhållande kurs i datateknik, prosam14 Här kommer kursanalysen att finnas efter kursens slut 2017.¶ Kursanalysen för prosam13 (juni 2016) finns här.¶ Enkätsammanställningar Av personliga skäl gjorde kursledaren ingen fullständig kursanalys 2017 för prosam14 och prosam14s. Dock finns all enkätdata nedan och länkar till forskningsrapporter som analyserar kursen.¶
* kursenkät våren 2016
Enkätsammanställningar
* kursenkät våren 2017 för årskurs 1 (prosam16)
* kursenkät våren 2017 för årskurs 32 (prosam135)
* kursenkät våren 20167 för årskurs 23 (prosam14)
* kursenkät våren 2016 för årskurs 12 (prosam154)
* kursenkät våren 2015 för årskurs 1 (prosam14)
* enkät om datorhistoriamomentet våren 2016 för prosam14
Konferensbidrag om prosam Här är en artikel om prosamkursen, presenterad i november 2013 vid fjärde utvecklingskonferensen för Sveriges ingenjörsutbildningar. Vidare har kursen studerats i ett forskningsprojekt Effects of a Program Integrating Course for Students of Computer Science and Engineering som har redovisats i en konferensartikel med samma namn (V. Kann och A-K. Högfeldt; 47th ACM Technical Symposium on Computing Science Education, Memphis, USA, sid. 510-515, Mars 2016; tillgänglig via Diva). ¶
I ett annat projekt har kursen jämförts med motsvarande kurser på medieteknikprogrammet och på Linköpings universitet (En jämförelse mellan programsammanhållande kurser vid KTH och LiU; F. Heintz, A. Berglund, B. Hedin, V. Kann; 5:e utvecklingskonferensen för Sveriges ingenjörsutbildningar, Uppsala, November 2015; PDF) och med andra kurser på KTH (Experiences from different program integrating courses; V. Kann, K. Almgren, M. Bengtsson, Scholarship of Teaching and Learning 2015, KTH, 2015; Abstract)
Planerade förändringar till nästa år (det vill säga 2017/2018)
* Använd Canvas för kursinformation och resultatrapportering.
* Uppmuntra mentorerna att variera formen för seminarierna mer.