Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Ändringar mellan två versioner

Här visas ändringar i "Kursanalys" mellan 2016-07-17 23:52 av Viggo Kann och 2019-07-30 01:41 av Viggo Kann.

Visa < föregående | nästa > ändring.

Kursanalys

Kursanalys: Programsammanhållande kurs i datateknik, prosam14 Här kommer kursanalysen att finnas efter kursens slut 2017.¶ Kursanalysen för prosam13 (juni 2016) finns här.¶ Enkätsammanställningar
* kursenkät våren 2016
Av personliga skäl gjorde kursledaren ingen fullständig kursanalys 2017 för prosam14 och prosam14s. Dock finns all enkätdata nedan och länkar till forskningsrapporter som analyserar kursen.¶

Enkätsammanställningar
* kursenkät våren 2017 för årskurs 1 (prosam16)
* kursenkät våren 2017
för årskurs 32 (prosam135)
* kursenkät våren 20167 för årskurs 23 (prosam14)
* kursenkät våren 2016 för årskurs 12 (prosam154)
* kursenkät våren 2015 för årskurs 1 (prosam14)
* enkät om datorhistoriamomentet våren 2016 för prosam14
Konferensbidrag om prosam Här är en artikel om prosamkursen, presenterad i november 2013 vid fjärde utvecklingskonferensen för Sveriges ingenjörsutbildningar. Vidare har kursen studerats i ett forskningsprojekt Effects of a Program Integrating Course for Students of Computer Science and Engineering som har redovisats i en konferensartikel med samma namn (V. Kann och A-K. Högfeldt; 47th ACM Technical Symposium on Computing Science Education, Memphis, USA, sid. 510-515, Mars 2016; tillgänglig via Diva).

I ett annat projekt har kursen jämförts med motsvarande kurser på medieteknikprogrammet och på Linköpings universitet (En jämförelse mellan programsammanhållande kurser vid KTH och LiU; F. Heintz, A. Berglund, B. Hedin, V. Kann; 5:e utvecklingskonferensen för Sveriges ingenjörsutbildningar, Uppsala, November 2015; PDF) och med andra kurser på KTH (Experiences from different program integrating courses; V. Kann, K. Almgren, M. Bengtsson, Scholarship of Teaching and Learning 2015, KTH, 2015; Abstract)

Planerade förändringar till nästa år (det vill säga 2017/2018)
* Använd Canvas för kursinformation och resultatrapportering.
* Uppmuntra mentorerna att variera formen för seminarierna mer.