Visa version
Visa
< föregående
|
nästa >
Jämför
< föregående
|
nästa >
Kursanalys
Kursanalys: Programsammanhållande kurs i datateknik, prosam14
Här kommer kursanalysen att finnas efter kursens slut 2017.
Kursanalysen för prosam13 (juni 2016) finns här.
Enkätsammanställningar
- kursenkät våren 2016 för årskurs 3 (prosam13)
- kursenkät våren 2016 för årskurs 2 (prosam14)
- kursenkät våren 2016 för årskurs 1 (prosam15)
- kursenkät våren 2015 för årskurs 1 (prosam14)
- enkät om datorhistoriamomentet våren 2016 för prosam14
Här är en artikel om prosamkursen, presenterad i november 2013 vid fjärde utvecklingskonferensen för Sveriges ingenjörsutbildningar. Vidare har kursen studerats i ett forskningsprojekt Effects of a Program Integrating Course for Students of Computer Science and Engineering som har redovisats i en konferensartikel med samma namn (V. Kann och A-K. Högfeldt; 47th ACM Technical Symposium on Computing Science Education, Memphis, USA, sid. 510-515, Mars 2016; tillgänglig via Diva). I ett annat projekt har kursen jämförts med motsvarande kurser på medieteknikprogrammet och på Linköpings universitet (En jämförelse mellan programsammanhållande kurser vid KTH och LiU; F. Heintz, A. Berglund, B. Hedin, V. Kann; 5:e utvecklingskonferensen för Sveriges ingenjörsutbildningar, Uppsala, November 2015; PDF) och med andra kurser på KTH (Experiences from different program integrating courses; V. Kann, K. Almgren, M. Bengtsson, Scholarship of Teaching and Learning 2015, KTH, 2015; Abstract)