Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Ändringar mellan två versioner

Här visas ändringar i "A11P3B - Slutkritik" mellan 2014-05-14 15:15 av Jelena Mijanovic och 2014-05-14 18:08 av Jelena Mijanovic.

Visa < föregående | nästa > ändring.

A11P3B - Slutkritik

Nedan följer info om slutkritiken av A11P3B den 15 och 16 maj.

- Schemat. Se nedan. Vänligen kontrollera dina tider! Tänk på att du förutom att presentera ditt eget förslag också ska vara opponent och noterare. Några studenter kommer att vara opponenter och/ eller noterare två gånger. Då det är olika antal studenter i de olika lärarlagen är det svårt att få ihop schemat annars. Se det som ett extra tillfälle till övning.

REV2Schema15och16maj.pdf

REV1Schema15och16maj.pdf

Schema15och16maj.pdf

- Salar. Vi har A-salarna, gårdslabbet, triangeln på plan 300 (på torsdag) och röda tältet (på fredag) till vårt förfogande. Tänk på att vi har brist på skärmar. Använd väggytorna i A-salarna och andra salar där det är möjligt. Se över hur många skärmar som finns tillgängliga i era salar och hur många som saknas. Planera upphängningen i god tid och i den ordning som ni presenterar. Vänligen använd pauserna för att byta salar - för att inte störa dina medstudenters presentationer. Tack!

- Upphängning. De studenter som presenterar på torsdag hänger upp på onsdag (salarna är bokade från kl 15 onsdagen den 14 maj enl. schema) eller på torsdag morgon innan genomgången börjar och tar ner sitt material vid dagens slut. De studenter som presenterar på fredag hänger upp sitt material på torsdag kväll eller fredag morgon. Detta för att det ska finnas mer utrymme per student. Även om inte allt hängs upp, ska tidigare material och ALLA modeller samt processkisser tas med till kritiken, inkl. Systemuppgiften.

- Tider: totalt 25 minuter/ student; 5 minuter presentation, 5 minuter studentopponent (ska vara väl förberedd och utgå från samma riktlinjer som övriga kritiker), 15 minuter övriga kritiker samt närvarande. Tidtagare utses!

- Kritiker: en studentopponent, en konstruktör, en inbjuden arkitekt, en LL-lärare från ett annat LL, en LL-lärare från det egna lärarlaget. Den lärare som är med sitt egna LL har framförallt en moderatorroll. Kritikerna kommer att få riktlinjer för vad de ska diskutera. Dessa riktlinjer utgår från lärandemålen. Kritik-riktlinjer.docx

- Noterare: varje student väljer en noterare som antecknar det som diskuteras på kritiken. Dessa anteckningar lämnas till förslagsställaren.

- Förslagsställare: Håll dig till 5 minuter. Öva på presentationen flera gånger. Be någon lyssna och hjälpa dig fokusera. Efter allt nedlagt arbete är det värt tiden, men glöms ofta- eller prioriteras bort.

- Serverinlämning. Det är ingen serverinlämning av MOM3. De studenter som vill ladda upp reviderat material för MOM2 gör det i servermappen för MOM2.