Hoppa till huvudinnehållet
Till KTH:s startsida

Publikationslista

Refereegranskade

Artiklar

S. Bengmark, H. Thunberg och M. Winberg, "Success-factors in transition to university mathematics," International journal of mathematical education in science and technology, 2017.

 

H. Thunberg, "Tonsättaren Per Nörgårds ''oändlighetsserie"," Normat, vol. 61, no. 1, s. 33-47, 2013.

 

T. Lindstrom och H. Thunberg, "An elementary approach to dynamics and bifurcations of skew tent maps," Journal of difference equations and applications (Print), vol. 14, no. 8, s. 819-833, 2008.

 

H. Thunberg, G. Brandell och K. Hemmi, "The Widening Gap — A Swedish Perspective," Mathematics Education Research Journal, vol. 20, no. 2, s. 38-56, 2008.

 

H. Thunberg, "Periodicity versus chaos in one-dimensional dynamics," SIAM Review, vol. 43, no. 1, s. 3-30, 2001.

 

H. Thunberg, "Unfolding of chaotic unimodal maps and the parameter dependence of natural measures," Nonlinearity, vol. 14, no. 2, s. 323-337, 2001.

 

H. Thunberg, "A recycled characterization of kneading sequences," International Journal of Bifurcation and Chaos in Applied Sciences and Engineering, vol. 9, no. 9, s. 1883-1887, 1999.

 

H. Thunberg, "Positive exponent in families with flat critical point," Ergodic Theory and Dynamical Systems, vol. 19, no. 3, s. 767-807, 1999.

 

H. Thunberg, "Feigenbaum Numbers for Certain Flat-Top Families," Experimental Mathematics, vol. 3, no. 1, s. 51-57, 1994.

 

Konferensbidrag

 

H. Thunberg et al."Approaches to Learning Mathematics - Differences Between Beginning and Experienced University Students," Eighth Congress of European Research in Mathematics Education (CERME 8), Antalya 2013, 2013.

 

H. Thunberg et al."Novice mathematics students at the university: Experiences, orientations and expectations," Evaluation and comparison of mathematical achievement: Dimensions and perspectives : Proceedings of MADIF8, 2012.

 

H. Thunberg och L. Filipsson, "Aims versus Expectations – a Swedish study of problems related to the transition from secondary to tertiary education in mathematics," ICME 11, the International Congress on Mathematical Education., 2008.

 

H. Thunberg, "Periodicity versus chaos in certain population models," Stochastic and Chaotic Dynamics in the Lakes : Stochaos, 2000.

 

H. Thunberg, "Abundance of chaos in one-dimensional population dynamics," International Conference on Differential Equations, Berlin 1999 , 1999.

 

Icke refereegranskade

Artiklar

 

H. Thunberg, L. Filipsson och M. Cronhjort, "Gymnasiets mål och högskolans förväntningar," Nämnaren : tidskrift för matematikundervisning, vol. 33, no. 2, s. 10-15, 2006.

 

H. Thunberg och T. Lingefjärd, "Öppet brev till Skolverket: Avancerade räknare - hjälper eller stjälper?,," Nämnaren : tidskrift för matematikundervisning, vol. 33, no. 4, s. 10-13, 2006.

 

H. Thunberg, "Matematiska perspektiv på musik - tankar kring "Formalized Music"," Nutida Musik, vol. 40, no. 3, s. 8-17, 1999.

 

Kapitel i böcker

 

H. Thunberg, "Student Teacher-Training in Science and Mathematics : Experiences from a Combined Teacher-Training and Engineering Programme," Teachers of Mathematics: Recruitment and Retention, Professional Identity and Development, G. Anthony, & B. Grevholm red., : Svensk förening för MatematikDidaktisk Forskning, 2010.

 

Avhandlingar

 

H. Thunberg, "Some Problems in Unimodal Dynamics," Doktorsavhandling Stockholm : Department of Mathematics, Royal Institute of Technology, 1996.

 

Rapporter

 

H. Thunberg, "Absolutely continuous invariant measures and superstable periodic orbits: weak*-convergence of natural measures," Stockholm : Department of Mathematics, Royal Institute of Technology, TRITA-MAT, 93-0002, 1993.

 

H. Thunberg, "Recurrence of the critical point," Stockholm : Department of Mathematics, Royal Institute of Technology, TRITA-MAT, 93-0034, 1993.

 

Övriga

 

H. Thunberg, "On Approach-Rate Conditions in Unimodal Dynamics," (Manuskript).

 

H. Thunberg, "Symmetriska tonförråd," (Manuskript).

 

Gymnasieskolans mål och högskolans förväntningar. En jämförande studie om matematikundervisning från 2004 - 2005. 

  • H. Thunberg och L. Filipsson. Gymnasieskolans mål och Högskolans förväntningar. (Manuskript).
    En jämförande studie om matematikundervisningen. Slutrapport. (Manuskript).
  • H. Thunberg och L. Filipsson. Förväntade och önskade förkunskaper i Matematik vid KTHs civilingenjörsutbildningar. (Manuskript).
  • H. Thunberg. Gymnasiets nationella prov och KTHs förkunskapskrav – en matematisk kulturklyfta? (Manuskript).
  • H. Thunberg och L. Filipsson. Lärare och studenters syn på KTHs introduktionskurs i matematik. (Manuskript).
  • H. Thunberg. Om den särskilda behörigheten vid antagning till KTHs civilingenjörsutbildningar och det första årets matematikkurser. (Manuskript).

Profilbild av Hans Thunberg

Portfolio

  • Publikationslista