Publikationslista
Refereegranskade
Artiklar
S. Bengmark, H. Thunberg och M. Winberg, "Success-factors in transition to university mathematics," International journal of mathematical education in science and technology, 2017.
H. Thunberg, "Tonsättaren Per Nörgårds ''oändlighetsserie"," Normat, vol. 61, no. 1, s. 33-47, 2013.
T. Lindstrom och H. Thunberg, "An elementary approach to dynamics and bifurcations of skew tent maps," Journal of difference equations and applications (Print), vol. 14, no. 8, s. 819-833, 2008.
H. Thunberg, G. Brandell och K. Hemmi, "The Widening Gap — A Swedish Perspective," Mathematics Education Research Journal, vol. 20, no. 2, s. 38-56, 2008.
H. Thunberg, "Periodicity versus chaos in one-dimensional dynamics," SIAM Review, vol. 43, no. 1, s. 3-30, 2001.
H. Thunberg, "Unfolding of chaotic unimodal maps and the parameter dependence of natural measures," Nonlinearity, vol. 14, no. 2, s. 323-337, 2001.
H. Thunberg, "A recycled characterization of kneading sequences," International Journal of Bifurcation and Chaos in Applied Sciences and Engineering, vol. 9, no. 9, s. 1883-1887, 1999.
H. Thunberg, "Positive exponent in families with flat critical point," Ergodic Theory and Dynamical Systems, vol. 19, no. 3, s. 767-807, 1999.
H. Thunberg, "Feigenbaum Numbers for Certain Flat-Top Families," Experimental Mathematics, vol. 3, no. 1, s. 51-57, 1994.
Konferensbidrag
H. Thunberg et al., "Approaches to Learning Mathematics - Differences Between Beginning and Experienced University Students," i Eighth Congress of European Research in Mathematics Education (CERME 8), Antalya 2013, 2013.
H. Thunberg et al., "Novice mathematics students at the university: Experiences, orientations and expectations," i Evaluation and comparison of mathematical achievement: Dimensions and perspectives : Proceedings of MADIF8, 2012.
H. Thunberg och L. Filipsson, "Aims versus Expectations – a Swedish study of problems related to the transition from secondary to tertiary education in mathematics," i ICME 11, the International Congress on Mathematical Education., 2008.
H. Thunberg, "Periodicity versus chaos in certain population models," i Stochastic and Chaotic Dynamics in the Lakes : Stochaos, 2000.
H. Thunberg, "Abundance of chaos in one-dimensional population dynamics," i International Conference on Differential Equations, Berlin 1999 , 1999.
Icke refereegranskade
Artiklar
H. Thunberg, L. Filipsson och M. Cronhjort, "Gymnasiets mål och högskolans förväntningar," Nämnaren : tidskrift för matematikundervisning, vol. 33, no. 2, s. 10-15, 2006.
H. Thunberg och T. Lingefjärd, "Öppet brev till Skolverket: Avancerade räknare - hjälper eller stjälper?,," Nämnaren : tidskrift för matematikundervisning, vol. 33, no. 4, s. 10-13, 2006.
H. Thunberg, "Matematiska perspektiv på musik - tankar kring "Formalized Music"," Nutida Musik, vol. 40, no. 3, s. 8-17, 1999.
Kapitel i böcker
H. Thunberg, "Student Teacher-Training in Science and Mathematics : Experiences from a Combined Teacher-Training and Engineering Programme," i Teachers of Mathematics: Recruitment and Retention, Professional Identity and Development, G. Anthony, & B. Grevholm red., : Svensk förening för MatematikDidaktisk Forskning, 2010.
Avhandlingar
H. Thunberg, "Some Problems in Unimodal Dynamics," Doktorsavhandling Stockholm : Department of Mathematics, Royal Institute of Technology, 1996.
Rapporter
H. Thunberg, "Absolutely continuous invariant measures and superstable periodic orbits: weak*-convergence of natural measures," Stockholm : Department of Mathematics, Royal Institute of Technology, TRITA-MAT, 93-0002, 1993.
H. Thunberg, "Recurrence of the critical point," Stockholm : Department of Mathematics, Royal Institute of Technology, TRITA-MAT, 93-0034, 1993.
Övriga
H. Thunberg, "On Approach-Rate Conditions in Unimodal Dynamics," (Manuskript).
H. Thunberg, "Symmetriska tonförråd," (Manuskript).
Gymnasieskolans mål och högskolans förväntningar. En jämförande studie om matematikundervisning från 2004 - 2005.
- H. Thunberg och L. Filipsson. Gymnasieskolans mål och Högskolans förväntningar. (Manuskript).
En jämförande studie om matematikundervisningen. Slutrapport. (Manuskript). - H. Thunberg och L. Filipsson. Förväntade och önskade förkunskaper i Matematik vid KTHs civilingenjörsutbildningar. (Manuskript).
- H. Thunberg. Gymnasiets nationella prov och KTHs förkunskapskrav – en matematisk kulturklyfta? (Manuskript).
- H. Thunberg och L. Filipsson. Lärare och studenters syn på KTHs introduktionskurs i matematik. (Manuskript).
- H. Thunberg. Om den särskilda behörigheten vid antagning till KTHs civilingenjörsutbildningar och det första årets matematikkurser. (Manuskript).