Ida Naimi-Akbar
Universitetsadjunkt
Detaljer
Forskare
Om mig
My expertise is in the field of balance between teaching & learning and practical work in engineering education. I am working on the intersection between teaching and learning and the teacher's practice. I explore and develop teachers' ability to base their teaching practice in research and proven experience. My main interest is in how teachers understand and utilize knowledge of teaching and learning in their own practice and how different driving forces and demands for change can be used to create change in education and increased awareness of learning. I study how this is reflected in the digitization of higher education generally but with a particular focus on teachers' assessment practice
I am engaged in both courses in teaching and learning in higher education as well as courses in the second cycle in learning and didactics.
Besides my teaching I’m involved in different pedagogical development project.
Kurser
Att handleda VFU-studenter (LT1029), assistent | Kurswebb
Digitalt lärande i högre utbildning (LH238V), assistent | Kurswebb
Examensarbete inom teknik och lärande, avancerad nivå (LT200X), lärare | Kurswebb
Genusforskning och jämställdhet i teknisk högre utbildning (LH225V), assistent | Kurswebb
Lärande och undervisning i högre utbildning (LH231V), lärare, kursansvarig | Kurswebb
Lärande och undervisning i högre utbildning (LH231U), kursansvarig, lärare | Kurswebb
Lärande som professionellt uppdrag (LT1036), assistent | Kurswebb
Läroplansteori och ämnesdidaktik (LT2034), lärare | Kurswebb
Pedagogiskt arbete på vetenskaplig grund (LH213V), kursansvarig | Kurswebb
Perspektiv på lärande, skola och styrning (LT1051), examinator, kursansvarig, lärare | Kurswebb
Programintegrerande kurs (LT1040), lärare | Kurswebb
Utbildning, skola och samhälle-nutida och historiska perspektiv (LT1014), lärare, kursansvarig | Kurswebb