Ellinor Hultmark
Doktorand
Detaljer
Forskare
Om mig
Jag arbetar som doktorand inom teknikdidaktik vid Institutionen för lärande på KTH. I grunden är jag lärare samt civilingenjör och har varit verksam som lärare i främst teknikämnet på högstadiet.
I min forskning har jag riktat in mig mot vad det innebär att resonera i teknikämnet, främst i grundskolan. Jag bedriver min forskning genom forskarskolan FontD.
På KTH tillhör jag forskargruppen för Teknikens och naturvetenskapens didaktik.
Kurser
Examensarbete i ämnesdidaktik, avancerad nivå (LT201X), assistent
Examensarbete inom teknik och lärande, avancerad nivå (LT200X), lärare
Lärande och undervisning i teknik, del 2 (LT2045), lärare
Programsammanhållande kurs för civilingenjör och lärare, årskurs 1 (LT1041), lärare
Programsammanhållande kurs för civilingenjör och lärare, årskurs 2 (LT1042), lärare
Programsammanhållande kurs för civilingenjör och lärare, årskurs 3 (LT1043), lärare
Teknik för lärare i åk 7-9 (LL140U), lärare
Undervisning och bedömning i matematik och teknik eller naturvetenskap (LT2032), lärare
Verksamhetsförlagd utbildning 1 (LT1013), lärare
Verksamhetsförlagd utbildning 1 (LT1055), lärare
Verksamhetsförlagd utbildning 2 (LT2013), lärare
Verksamhetsförlagd utbildning 2 (LT1057), assistent
Ämnesdidaktik (LT1017), assistent
Ämnesdidaktik teknik (LT1052), lärare
Ämnesdidaktik: Lärande och undervisning i teknik, del 1 (LT2044), lärare