Workshop om EU-uppdraget ”Anpassning till klimatförändringar”

Publicerad 2024-05-24

Unite! WIDENING-projektet anordnar denna workshop som kommer att äga rum vid Wrocław University of Science and Technology, Polen, den 18 juni. Evenemanget syftar till att presentera möjligheterna att delta i program och utlysningar. inom EU Mission Adaptation to Climate Change .

Kunskapsutbytet mellan flera aktörer kommer att bana väg för att formulera strategiska forskningsprioriteringar för de länder som vill utöka sitt deltagande i forsknings- och utvecklingsverksamhet, med särskilt fokus på deforskningsprioriteringar för Polen och Portugal.

Mötet kommer att äga rum den 18 juni (planerad mötestid 9:30-13:30) på Wroclaw University of Science and Technology och kommer att genomföras på engelska, i ett hybridformat.

Det kommer också att bli tillfälle att etablera forskningssamarbete med partners från flera EU-länder.

Läs mer om workshopen på Unite!:s webbplats (på engelska)