Tredje ansökningsomgången för Unite!:s såddfinansiering för undervisning och lärande har öppnat

Ett ungt skott av en grön växt
Publicerad 2024-06-24

Baserat på det positiva gensvaret och det stora antalet ansökningar i den förra utlysningen, lanserar Unite! en särskild utlysning för Unite! såddfinansiering av aktiviteter på temat ”Teaching and learning in Unite! Focus Areas”. Utlysningen är öppen från och med den 15 juni till och med den 31 augusti 2024.

Denna särskilda utlysning är avsedd för att skapa gemensamma och samarbetsinriktade undervisningsformat inom Unite!:s fokusområden, särskilt utbytesmoduler på masternivå. Universitetsalliansen Unite! uppmuntrar såväl lärare som enheter som arbetar med att utveckla undervisning att skicka in förslag på samarbetsprojekt som involverar så många Unite!-universitet som möjligt. Denna ansökningsomgång är öppen från den 15 juni till den 31 augusti 2024.

Utlysningen syftar till att finansiera innovation och samarbete inom undervisning och lärande mellan Unite!-universitet inom följande fokusområden:

• Hållbara städer och vatten (inklusive resilienta städer och klimatförändringar)
  • Teknisk biologi (inklusive bioteknik)
  • Rymden
  • Cybersäkerhet
  • Artificiell intelligens
  • Industri 4.0
  • Energi
  • Entreprenörskap

Läs mer om utlysningen på Unite!:s webbplats (på engelska)