Använd Unite! Agora för det gemensamma nätverket för integrerade forsknings- och innovationstjänster

Publicerad 2023-10-13

Inom ramen för projektet UNITE.H2020 har IRIS-nätverket (Integrated Research and Innovation Services) utvecklat en anslagstavla för att främja samarbete och underlätta matchmaking mellan Unite! forskare.

Detta är en av funktionerna i Unite! Agora. Syftet är att öka möjligheterna för forskare att delta i EU:s utlysningar från Unite! Universiteten, vilket hjälper forskarna i deras forsknings- och innovationsverksamhet.

Vad är Unite! Agora?

Unite! Agora är en virtuell plattform som kopplar samman de nio Unite!-universiteten och främjar samarbete inom forskning och innovation.

Plattformen uppmuntrar till samarbetsprojekt, tillhandahåller uppdateringar om evenemang och främjar europeiska partnerskap. I Agora kan du få:

• Tillgång till anslagstavlan för FoI: se, publicera och interagera för forskningssamarbeten, projektkonsortier och förslag till såddfinansiering.
  • Tillgång till delade infrastrukturer och resurser.
  • Information om kommande evenemang.

Läs mer om Unite! Agora på Unite!:s webbplats (engelska)