Kursens utveckling
På denna sida kan du följa hur kursen har utvecklats över tid. När kursanalysen har publicerats visas kursdata för varje kurstillfälle, inklusive examination, antal registrerade studenter, kursresultat samt planerade förändringar inför nästa kurstillfälle. Alla kursplaner och publicerade kurs-PM visas på sidan Arkiv.
Presumtiva, nuvarande, och tidigare studenter kan ta del av informationen som hjälp vid kursval, eller för att följa upp sitt eget deltagande. Lärare, kursansvariga, examinatorer, programansvariga m.fl. kan använda sidan som ett stöd vid kursutveckling.
2025
Kursanalys ej publicerad
2024
VT 2024-60427 ( Startdatum 2024-01-16, Svenska )
Förändringar som införs till nästa kursomgång
Ingen information tillagd
Kursansvarig
Anders BroströmExaminator
Anders BroströmStudenter
161Kursplan
Kursplan ME1316 ( VT 2022 - )Kurs-PM
Kurs-PM ME1316 VT 2024-60427Obligatorisk inom program
CINEKKursanalys
Kursanalys ME1316: 2024-06-24Förändringar som har införts till den här kursomgången
Kurslitteraturen byttes ut. Ny som huvudlitteratur är en kort bok (Broström & Wennberg 2023) särskilt utvecklad för kursen. Jämfört med 2023 hade antalet föreläsningar i sal reducerats från 11 till 7. Istället erbjöds inspelade videos som täckte motsvarande material för 4 föreläsningar. Detta var drivet dels av en förändring i policy från institutionen, dels av att kurslitteraturen hade uppdaterats till en nyskriven kursbok särskilt utvecklad för kursen.Kursdata har registrerats manuellt
Examinationsgrad
95%*
2023
Kursanalys ej publicerad
2022
Kursanalys ej publicerad
2021
VT 2021-1 ( Startdatum 2021-01-18, Svenska )
Förändringar som införs till nästa kursomgång
Ingen information tillagd
Kursansvarig
Anders BroströmExaminator
Anders BroströmStudenter
128Kurs-PM
Kurs-PM ME1316 VT 2021-61356Obligatorisk inom program
CINEKKursanalys
Kursanalys ME1316: 2021-05-31Förändringar som har införts till den här kursomgången
Från föregående år hade följande förändringar genomförts: • Innehåll i några av helklassmötena (föreläsningarna) bytts ut, och en föreläsning i period 4 hade lagts till. • Datamaterial och frågeställningar för arbetet med prognoser var nyutvecklat. • Tentan gavs för första gången som hemtenta med ”open book”, detta p g a pandemireglerna. • En tänkt föreläsning om analys i marknadsföringssammanhang fick utgå p g a personalbrist (föräldraledighet, schemakrockar för tänkta föreläsare). • Ett kurskompendium som dokumenterade föreläsningarna skrevs ihop (delvis under kursens gång) och delades ut som stöd till förberedelser till tentan och förberedelser för projektarbetet i period 4. • Ett nytt kursmoment (Data preparation) utvecklades och genomfördes (föreläsning, Quiz) • För att kompensera för detta tillägg ställdes något lägre krav på grupparbetet med prognoser jämfört med tidigare årExaminationsgrad
86.7%