Skip to main content
Till KTH:s startsida

On this page, you can track the course's development over time. Once the course analysis is published, data for each course offering is displayed, including the number of registered students, course results, and planned improvements for the next session. All course syllabuses and course memos are shown on the page Archive.

The information can help prospective, current, and former students with course selection, or to follow up on their own participation. Teachers, course coordinators, examiners, program directors, and others can use the page as a resource for course development.

2025

Course analysis not published

2024

Autumn 2024-50120 ( Start date 26 Aug 2024, English )

Changes planned for the next course offering

No information inserted
Coordinator
Pontus Johnson
Examiners
Pontus Johnson
Students
292
Changes introduced for this course offering
Vi har strukturerat om Canvas och läsmaterialet för att göra det tydligare för studenterna att hitta rätt information. Vi har även skapat ett formulär med vilket studenterna kan skicka sina frågor till lärarassistenterna för att få hjälp. Det tekniska demot har ersatts av ett skrivet slutprov då kursen har växt i storlek.
Examination grade
77.4%

2023

Course analysis not published

2022

Autumn 2022-1 ( Start date 29/08/2022, English )

Changes planned for the next course offering

No information inserted
Coordinator
Pontus Johnson
Examiners
Pontus Johnson
Students
280
Course memo
No course memo added
Compulsory within programme
TCYSM
Changes introduced for this course offering
Sen tidigare kursanalys så har vi bearbetat listan med tips på läsning för att städa upp gamla länkar och ge den en struktur. Det gör det enklare för studenterna att hitta rätt läsmaterial per ämne. Vi har även ändrar sättet som vi gör den tekniska demonstrationen på för att kunna träffa så många studenter som möjligt. Den tekniska infrastukturen har vidareutvecklats.
Examination grade
87.1%

2021

Course analysis not published

2020

Autumn 2020-1 ( Start date 24/08/2020, English )

Changes planned for the next course offering

No information inserted
Coordinator
Pontus Johnson
Examiners
Pontus Johnson
Students
204
Course memo
No course memo added
Compulsory within programme
No information inserted
Changes introduced for this course offering
Sedan tidigare kursanalys har det införts ett nytt sätt för studenterna att diskutera kursen och ställa frågor. Det sker nu via ett forum på StackOverflow där totalt 295 studenter skapade konton för att ställa eller svara på frågor. Det har även införts ett logganalysverktyg för att bättre förstå hur studenterna agerar i cybermiljön. Verktyget rapporterar även om beteenden som kan tyda på fusk. Vidare har det förtydligats på Canvas hur kursens lärarändamål är kopplade till de olika delmomenten.
Examination grade
82.4%