Hoppa till huvudinnehållet
Till KTH:s startsida

På denna sida kan du följa hur kursen har utvecklats över tid. När kursanalysen har publicerats visas kursdata för varje kurstillfälle, inklusive examination, antal registrerade studenter, kursresultat samt planerade förändringar inför nästa kurstillfälle. Alla kursplaner och publicerade kurs-PM visas på sidan Arkiv.

Presumtiva, nuvarande, och tidigare studenter kan ta del av informationen som hjälp vid kursval, eller för att följa upp sitt eget deltagande. Lärare, kursansvariga, examinatorer, programansvariga m.fl. kan använda sidan som ett stöd vid kursutveckling.

2020

Doktorand ( Start date 16/03/2020, English ) , popl20 ( Start date 16/03/2020, English )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Ingen information tillagd
Kursansvarig
Philipp Haller
Examinator
Philipp Haller
Studenter
43
Kurs-PM
Inget kurs-PM tillagtInget kurs-PM tillagt
Obligatorisk inom program
Ingen information tillagd
Förändringar som har införts till den här kursomgången
(1) Musard Balliu added an introduction to Security Type Checking. (2) The course was converted to distance teaching due to the Covid-19 pandemic. All lectures were held virtually and were live recorded. Instead of whiteboards, tablets with pens were used to capture notes which were provided afterwards as PDF documents. Lab sessions and oral lab presentations were held online via video conferencing. (3) The theory exam was changed to a take-home exam.

Kursdata har registrerats manuellt

Examinationsgrad
62.8%*

2019

popl19 ( Start date 18/03/2019, English )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Ingen information tillagd
Kursansvarig
Philipp Haller
Examinator
Philipp Haller
Studenter
61
Kurs-PM
Inget kurs-PM tillagt
Obligatorisk inom program
Ingen information tillagd
Förändringar som har införts till den här kursomgången
The main change implemented since the previous course offering (Spring 2018) consists of new lectures on advanced topics including semantics of object-oriented languages (Featherweight Java) and low-level languages (WebAssembly). The goal of this change was to enable students to transfer core concepts of programming languages to real-world languages. These new topics could then be chosen by the students for the essay.

Kursdata har registrerats manuellt

Examinationsgrad
62.3%*