Hoppa till huvudinnehållet
Till KTH:s startsida

På denna sida publicerar kursansvarig eller examinator kursanalyser med kursdata för en kursomgång. När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan. Alla kursplaner och publicerade kurs-PM visas på sidan Arkiv.

Presumtiva, nuvarande, och tidigare studenter kan ta del av informationen som hjälp vid kursval, eller för att följa upp sitt eget deltagande. Lärare, kursansvariga, examinatorer m.fl. kan använda sidan som ett stöd vid kursutveckling.

2024

När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan.

2023

När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan.

2022

mladv22 ( Start date 31 Oct 2022, English )

Kursplan DD2434 ( HT 2021 - VT 2024 )Inget kurs-PM tillagtKursanalys: 2023-12-15
Kursansvarig Examinator Studenter Examination Resultat Förändringar som har införts till den här kursomgången

Jens Lagergren

Jens Lagergren

126

LAB1 (4.0) A, B, C, D, E, FX, F

TEN1 (3.5) A, B, C, D, E, FX, F

85.9 % *

Reduced work-load.

Kursdata har registrerats manuellt

Ytterligare data om kursanalysen

Kursanalysen gäller för följande kursomgångar

Obligatorisk inom program

Publicerad första gången

2023-12-15

Senaste ändrad

ej ändrad efter publicering

2021

mladv21 ( Start date 01/11/2021, English )

Kursplan DD2434 ( HT 2021 - VT 2024 )Kurs-PM DD2434 Autumn 2021-50172Kursanalys: 2022-10-04
Kursansvarig Examinator Studenter Examination Resultat Förändringar som har införts till den här kursomgången

Jens Lagergren

Jens Lagergren, Pawel Herman

146

LAB1 (4.0) A, B, C, D, E, FX, F

TEN1 (3.5) A, B, C, D, E, FX, F

77.4 %

The workload varies during the course. This will be countered by restructuring the assignments and also providing both assignments and projects at an earlier stage of the course. The students desire to have a larger degree of collaborative moments. We will attempt to identify more implementation oriented parts of the examination that can be given as collaborative tasks. In some videos the text have been smaller than what is desirable. These videos have been remade and lecture hall teaching will be used to introduce the material as well as follow up on the students understanding of it. The examination has been based on the thresholding method recommended in some of the pedagogical courses at KTH, i.e., only those students with a grade above a certain threshold can proceed to the harder parts of the examination. This has led to frustration and stress among the students. We will simply abandon this system and allow all student to attempt all parts of the examination. Many students start because of the hype of machine learning but do not finish the course and these may be diluting our Learning Experience Questionnaire. We will try to separate the two groups.

Kursdata har registrerats manuellt

Ytterligare data om kursanalysen

Kursanalysen gäller för följande kursomgångar

Obligatorisk inom program

Publicerad första gången

2022-10-04

Senaste ändrad

ej ändrad efter publicering

2020

När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan.

2019

När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan.