Rubriker markerade med en asterisk ( * ) kommer från kursplan version VT 2019
Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Kursen omfattar planering, genomförande av mindre projekt med en traditionell projektmetod med tillämpning i ett enkelt projekt. Skrivande av enklare rapporter/sammanfattningar med korrekt referenshantering. Diskussioner och reflektioner kring studieteknik och olika metoder att klara sina studier vid KTH på ett bra sätt.
Lärandemål
Kursens mål är att ge en introduktion till ämnesområdet och att ge grundläggande färdigheter i projektmetodik och skrivande av enklare rapporter. Kursen skall också stödja studentens egen förmåga att planera och genomföra sin utbildning på vägen till en ingenjörsexamen. Efter kursen skall studenten kunna
planera och utföra mindre uppgifter och projekt inom stipulerad tid
förstå och kunna tillämpa grunderna i en traditionell projektmetod
skriva mindre rapporter med korrekt referenshantering
planera, genomföra och reflektera över sina studier och sin studieteknik.
Detaljplanering
All information om kursen (II1306), uppgifter och plats för att ladda upp inlämningar finns på webben i lärandestödsystemet Canvas (http://kth.instructure.com/)
Förberedelser inför kursstart
Kurslitteratur
Ingen information tillagd
Stöd för studenter med funktionsnedsättning
Om du har en funktionsnedsättning kan du få stöd via Funka:
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s samordnare för funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Projektplanering Genomförande av projekt Kortare rapport Reflektion kring studieteknik
Avsnittet nedan kommer inte från kursplanen:
Projekt ( PRO1 )
Etiskt förhållningssätt
Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.