IRNOP ger insikter i hållbar projektledning

Föreläsningssal på KTH
Konferensen kommer hålla till i KTH:s huvudbyggnad med vackra E1 som huvudsal.
Publicerad 2024-05-28

Hej Anna Jerbrant, en av arrangörerna av IRNOP-konferensen som äger rum på KTH Campus 11-14 juni 2024. Vilken typ av konferens är IRNOP?

Om IRNOP 2024

Rektor Anders Söderholm var den som fick IRNOP till KTH. Medarbetare från tre KTH-skolor och Linnéuniversitet organiserar konferensen tillsammans.

Organisationskommitté

IRNOP , som grundades 1993, är ett globalt nätverk av forskare med bakgrund inom företagsekonomi, nationalekonomi, teknik och andra områden, med ett gemensamt intresse för projekt, projektorganisationer och tillfälliga system.

Vad är huvudtemat för årets konferens och varför valde ni det?

– Årets tema är "Projektledning i en hållbar framtid". Det handlar om att hantera projekt med fokus på långsiktiga miljömässiga och sociala effekter. Detta inkluderar hållbara metoder, från planering och design till genomförande och avslutning, och att beakta den cirkulära ekonomin genom att minska, återanvända och återvinna resurser.

Kan du nämna några av huvudtalarna och vad de kommer att bidra med?

– Vi har framstående talare från både den akademiska världen och näringslivet. Frank Geels, professor i systeminnovation och hållbarhet vid University of Manchester, kommer diskutera hållbarhetsomställningar och projekt. Tomas Carlsson, vd för byggbolaget NCC, kommer att prata om att förändra projekteringsbranschen.

Hur kommer konferensen gynna den akademiska världen och projektledningsfältet i stort?

Konferensen kommer att erbjuda insikter i hållbar projektledning, som omfattar grön teknik, hållbar design, samhällsengagemang och långsiktiga projektkonsekvenser. Detta holistiska synsätt kommer att gynna både vårt universitet och de akademiska och professionella aktörerna utanför KTH.

Innehållsansvarig:infomaster@itm.kth.se
Tillhör: Industriell ekonomi och organisation